شناسایی بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی خالی در استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از شناسایی بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی خالی در استان سمنان خبر داد و گفت: از زمان ابلاغ مصوبه توسط اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، تعداد ۲۱۱۴ واحد مسکونی خالی در سطح استان سمنان شناسایی و از این تعداد برای ۴۰۱ فقره برگه وصول مطالبه مالیات صادر شده است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برای اجرای مصوبات شورای عالی مسکن در استان اظهار کرد: در اجرای مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور و پیرو پیگیری کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، زمینه شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه در استان سمنان و اعمال قوانین مالیاتی فراهم شد.

وی با بیان اینکه این مهم تأثیر بسزایی در کنترل بازار مسکن در استان سمنان به‌ویژه در بخش اجاره دارد، افزود: از زمان ابلاغ مصوبه توسط اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، تعداد ۲۱۱۴ واحد مسکونی خالی در سطح استان سمنان شناسایی و از این تعداد برای ۴۰۱ فقره برگه وصول مطالبه مالیات صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲۴ فقره از این واحدها دارای مبلغ مطالبه معتبر به ارزش ۵۸ میلیارد ریال بوده‌اند.

حمیدی تصریح کرد: از تعداد ۲۲۴ فقره قطعی شده، ۳۸ فقره توسط افراد به صورت خوددریافتی ابلاغ شد و ۱۸۶ فقره نیز پس از گذشت مهلت قانونی ۳۰ روزه، توسط اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ابلاغ قانونی شده است و این پرونده‌ها در مرحله دادرسی و رسیدگی مجدد قرار دارد.

کد خبر 686337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.