تلاش مدیریت شهری تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در اهواز است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه اصلاح فرایندها و عزم جدی مدیریت شهری دو اصل مهم برای سرمایه‌گذاری در شهر است، گفت: شورای ششم اهواز به‌طور جدی به مسئله سرمایه‌گذاری ورود کرده و پیگیری‌های زیادی در سطح کشور انجام داده است.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیگیری نکردن طرح تا پایان کار، یکی از ایراداتی است که به مجموعه مدیریتی شهر از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر در حوزه سرمایه‌گذاری وارد است، علاوه بر آن فرایندهای حضور سرمایه‌گذار به‌طور صریح و شفاف بیان نشده‌اند.

وی با بیان اینکه اولین موضوعی که در حوزه سرمایه‌گذاری بررسی می‌شود اسناد مالکیتی و مدارک آن است، افزود: اگر از همان ابتدا و پیش از آغاز به کار طرح میدان الغدیر اهواز، نسبت به بررسی اسناد اقدام می‌شد، اکنون شهرداری دچار چالش نمی‌شد و چندین هکتار از میدانی که شهرداری سال‌ها در آن هزینه کرده است، به نام شخص دیگری نبود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: زمانی که فرآیندها شفاف نباشد، سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در شهر و به دست آوردن سود مشروع هستند، به علت وجود ابهامات و خلأها یا حضور پیدا نمی‌کنند یا اگر حاضر شوند، حتماً با یک تیم حقوقی وارد می‌شوند تا منافع خود را تأمین کنند.

مطیعی تاکید کرد: شورای اسلامی ششم شهر اهواز به‌طور جدی به مسئله سرمایه‌گذاری ورود کرده و پیگیری‌های زیادی در سطح کشور انجام داده است، با هدف اصلاح فرایند حضور سرمایه‌گذار نیز اقدامات خوبی انجام شده است، اما به دلیل نبود عزم جدی در مدیریت شهری این اقدامات بی نتیجه ماند و عملیاتی نشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد شهرداری مؤثر است، تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری تاکنون تنها ۲۵ درصد کار یعنی مباحث مربوط به برنامه‌ریزی انجام شده، اما در عمل فرآیندها شکل داده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اصلاح فرآیندها و عزم جدی مدیریت شهری دو اصل مهم برای سرمایه‌گذاری در اهواز هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، آن زمان است که می‌توانیم آماده حضور سرمایه‌گذار باشیم تا طرح خود را به صورت شفاف ارائه دهد.

کد خبر 686309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.