تعاون فرصت مناسبی برای راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در سطح محلات است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تعاون فرصت مناسبی است تا شبکه‌های اجتماعی محلات راه‌اندازی شود. این شبکه‌ها می‌تواند در موضوعات اقتصادی و مطالبات اجتماعی به محلات شهر کمک کند تا شهروندان به سودرسانی اجتماعی و اقتصادی برسند.

سیدمحمدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های رشد و بالندگی اجتماعی همکاری مردم با هم است، همکاری اثرگذاری که عموماً نیاز به مشارکت‌های پایه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تعاون یکی از نشانه‌ها و مصادیق همراهی و همکاری مردم با هم است، افزود: این همراهی می‌تواند در حوزه روستایی برای باز شدن گره‌ها و مشکلات روستایی، در حوزه مرزی برای رشد و تعالی بازارچه‌های مرزی، در سطح شهر برای احیای تولیدات خانگی یا در نمونه بزرگ‌تر آن مشارکت در احداث مسکن باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: تعاون در حوزه‌های شهری همچون رشد و تعالی حوزه خدمات برای تاکسیرانان، رشد و تعالی برای حوزه خدمات کارکنان و کارگران بسیار مؤثر خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: تعاونی‌ها به صورت ویژه در موضوعات مختلف دارای ظرفیت هستند، ظرفیتی که اگر به‌طور جدی توسط قانون‌گذار، حاکمیت و دستگاه‌های دولتی مورد توجه قرار گیرد، سبب حل مشکلات مردم به دست خود مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: به‌رغم سرفصل‌های متعددی که در هرمزگان برای فعالیت تعاونی‌ها وجود دارد و به دلیل مشکلاتی همچون اعتمادسازی در موضوعات حسابرسی و احیا که از قدیم برای تعاونی‌ها وجود داشته است تعاونی‌ها چندان موفق نبوده اند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: تغییر در قوانین باعث شده است بسیاری از تعاونی‌ها آسیب ببینند، اما بازنگری که طی چند سال اخیر صورت گرفته بخشی از این گره‌ها را در هرمزگان حل کرده است که جا دارد از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قدردانی کنیم، با این حال با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بزرگی در هرمزگان وجود دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته یا اگر مورد استفاده بوده است اندک افرادی به سراغ آن رفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس مهم‌ترین موضوع را معرفی مزایای تعاونی برای مردم دانست و اضافه کرد: تمام دستگاه‌های ترویجی در استان باید کمک کنند تا تعاونی‌ها به مردم معرفی شود. تعاونی‌ها به‌راحتی می‌توانند مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خرد و متوسط را تأمین و سپس در پروژه‌های بزرگ مشارکت کنند.

موسوی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ظرفیت تعاونی‌های استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته شده است، گفت: تعاونی‌های هرمزگان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی موضوع آموزش را بسیار مهم دانست و افزود: مردم از مزایای تعاون در حوزه‌های بیمه‌ای، مالیاتی، خدماتی و دریافت تسهیلات اطلاع ندارند، اگر آگاهی داشته باشند، می‌توانند کسب‌وکارهای خانگی و خانوادگی راه‌اندازی کنند و آن را گسترش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: تعاون، فرصت مناسبی است تا شبکه‌های اجتماعی محلات راه‌اندازی شود. این شبکه‌ها می‌تواند در موضوعات اقتصادی و مطالبات اجتماعی به محلات شهر کمک کند تا شهروندان در قالب تعاونی‌ها به سودرسانی اجتماعی و اقتصادی برسند.

کد خبر 686280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.