افزایش تلاش‌های شهر کانادایی برای تحقق هدف کربن‌صفر

مدیران ادمونتون در کانادا در تلاش برای تحقق هدف کربن‌صفر به‌تازگی از یک ایستگاه آتش‌نشانی بدون کربن رونمایی کرده‌اند که نیروی خود را به‌طور کامل از انرژی زمین‌گرمایی و پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ادمونتون متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار کربن را در سراسر شهر به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند و تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند. این افراد رویکردهای متعددی را برای تحقق این اهداف در پیش گرفته و توانسته‌اند تاکنون دستاوردهای بسیاری را کسب کنند. احداث ایستگاه آتش‌نشانی کربن صفر یکی از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزان طی چند سال گذشته بوده است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده نه‌تنها تحقق هدف صفر کربن را تسهیل خواهد کرد، بلکه اثرات جزایر گرمایی را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

شهردار ادمونتون احداث این سازه را الگویی برای توسعه ساختمان‌های پایدار در سراسر جهان معرفی کرده و مدعی شده است تا سال ۲۰۴۰ تعداد سازه‌های کربن صفر را در شهر افزایش خواهد داد به این امید که پیش از زمان وعده داده شده، نرخ تولید گازهای آلاینده را به صفر برساند.

افزایش تلاش‌های شهر کانادایی برای تحقق هدف صفر کربن

ویژگی‌های آتش‌نشان کربن صفر ادمونتون

تلفیق معماری با عناصر طبیعی به ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی جدید ادمونتون منجر شده است که برنامه‌ریزان هدف از توسعه آن را دستیابی به پایداری شهری و افزایش سلامت عمومی معرفی کرده‌اند. کارآمدی صددرصدی انرژی این مرکز، نیاز به مصرف نیروی شهری را به صفر رسانده زیرا تمام آن از نیروی زمین‌گرمایی و خورشید تأمین می‌شود. منبع زمین‌گرمایی ایستگاه آتش‌نشانی دارای ۳۵ حفره بزرگ است که تبدیل انرژی زیرزمینی را به گرما و سرما تسهیل می‌کند و این در حالی است که وجود ۳۸۲ پنل خورشیدی بر بام سازه با ظرفیت تولید ۱۴۳ کیلووات ساعت انرژی، تمام نیروی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. از سوی دیگر، بام سازه به‌صورت شیب‌دار طراحی و پنل‌های خورشیدی روی آن نصب شده است که این ترفند میزان جذب نور خورشید را به حد اعلی می‌رساند و به سهم خود می‌تواند تولید نیرو را افزایش دهد.

ایستگاه آتش‌نشانی کربن صفر ادمونتون فضایی به مساحت هزار و ۵۲۰ متر مربع را در بر گرفته و میزبان فضایی وسیع برای خودروهای آتش‌نشانی، دفاتر اداری، خوابگاهی برای کارمندان، یک آشپزخانه و فضایی برای سرو غذا است.

افزایش تلاش‌های شهر کانادایی برای تحقق هدف صفر کربن

کد خبر 686269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.