ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی

مالزی، ویتنام، تایلند، اندونزی، کلمبیا و مکزیک با هزینه زندگی ماهانه زیر دو هزار دلار، ارزان‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ برای زندگی و تفریح هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بودجه عامل بسیار مهمی در زندگی، سفر و جابه‌جایی است. هزینه زندگی در یک مکان خاص از محل اقامت و غذا گرفته تا حمل‌ونقل و نیازهای روزانه نقش بسزایی بر بودجه ماهانه هر فرد دارد و گذراندن تعطیلات لوکس کوتاه‌مدت در مکانی مقرون‌به‌صرفه ضمن تأثیرگذاری بالا بر هزینه‌های هر فرد، امکان لذت بردن از محیطی دلپذیر را با صرف بودجه کمتر فراهم می‌آورد. در ادامه با ارزان‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ برای زندگی و مسافرت آشنا می‌شویم.

مقرون‌به‌صرفه بودن این کشورها تحت تأثیر عواملی هم‌چون هزینه پایین زندگی، گزینه‌های مسکن ارزان، غذا و هزینه‌های حمل‌ونقل مناسب و دسترسی به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مقرون‌به‌صرفه قرار دارد.

مالزی، یک مقصد مسافرتی محبوب

مالزی با ارائه طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری، در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی به‌عنوان یک مقصد مسافرتی به دست آورده است. کوالالامپور و پنانگ در این میان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند، زیرا گزینه‌های اقامتی با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. این کشور یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها برای زندگی نیز هست. پایتخت پر جنب‌وجوش مالزی، کوالالامپور، گزینه‌های حمل‌ونقل، غذاخوری و سرگرمی متنوعی برای ارائه دارد و هزینه زندگی ماهانه در آن ۱۲۹۰ دلار تخمین زده می‌شود.

ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۲۳

ویتنام، کشوری با غذاهای خوشمزه

ویتنام یک مقصد زیبا و عجیب‌وغریب است که جاذبه‌های زیادی برای کشف و تجربه با هزینه‌ای مناسب ارائه می‌دهد. این کشور دربردارنده شهرهای محبوبی هم‌چون هانوی، هوشی‌مین و فوکوک با آپارتمان‌های مرتفع مقرون‌به‌صرفه و انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و تفریحات شبانه‌روزی است و به‌واسطه گزینه‌های غذایی خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. گشت‌وگذار در شهرهای کمتر شناخته‌شده ویتنام حتی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

یافتن مسکن با هزینه مناسب در ویتنام آسان است. به‌طور متوسط یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر آن حدود ۳۶۰ و در خارج از مرکز شهر حدود ۲۴۰ دلار هزینه دارد و در حالت کلی با هزینه زندگی ماهانه ۱۳۲۰ دلار یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورها است.

تایلند، کشوری محبوب میان کوله‌گردها

تایلند یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها برای زندگی محسوب می‌شود و به‌ویژه یک انتخاب محبوب در بین کوله‌گردها است. هزینه پایین اقامت و غذا در این کشور، همراه با فرهنگ رنگارنگ، سواحل زیبا، فضای سبز گسترده، مردم محلی صمیمی، غذاهای لذیذ، تفریحگاه‌های تندرستی طبیعی و جشنواره‌های مختلف آن را به مقصدی ایده‌آل تبدیل کرده است.

زندگی در تایلند تنها به بودجه‌ای کمتر از هزار دلار در ماه نیاز دارد. البته برای داشتن یک سبک زندگی راحت‌تر، بودجه ماهانه حدود ۱۵۰۰ دلار ایده آل خواهد بود. ارزان‌ترین شهرهای تایلند برای زندگی چیانگ مای، کرابی، بانکوک و پوکت هستند.

ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۲۳

اندونزی، کشوری برای انواع سلایق

اندونزی از سواحل عجیب‌وغریب، جنگل‌های سرسبز، دره‌های خیره‌کننده و مزارع برنج گرفته تا غذاهای سالم و تنوع فرهنگی، برای هر سلیقه گزینه‌ای برای ارائه دارد. این کشور دارای انواع کافه‌ها، استراحتگاه‌ها و رستوران‌های خارق‌العاده است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. اندونزی با مناظر طبیعی زیبا، فرهنگ غنی، حیات وحش متنوع و مردم محلی صمیمی خود، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورها برای اقامت محسوب می‌شود و هزینه زندگی ماهانه در آن تنها ۱۷۰۰ دلار تخمین زده شده است.

جزیره بالی یکی از مقاصد گردشگری قابل‌توجه در اندونزی معرفی شده که بیش از هر جزیره دیگری عشایر را در خود جای داده است و ارزان‌ترین شهرهای آن برای زندگی کانگو، سسه و جاکارتا هستند.

کلمبیا، کشوری میزبان شهر بهار ابدی

کلمبیا نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه، بلکه دارای آب‌وهوای عالی و مناظر خیره‌کننده است. مدلین، دومین شهر بزرگ این کشور، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کلمبیا است و به‌عنوان «شهر بهار ابدی» شناخته می‌شود. مدلین در کوه‌های آند واقع شده و به‌واسطه آب‌وهوای ایدئال، گزینه‌های غذاخوری خوب، مناظر وسیع و جشنواره گل سالانه‌اش مشهور است. هزینه زندگی ماهانه در کلمبیا ۱۷۵۰ دلار و ارزان‌ترین شهرهای آن برای زندگی مدلین، بوگوتا و کارتاخنا هستند.

ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۲۳

مکزیک، کشوری محبوب در میان مهاجران

مکزیک با شهرهای تاریخی، سواحل خیره‌کننده، فرهنگ پُرجنب‌وجوش، آب‌وهوای آفتابی و غذاهای تازه، گزینه‌های زیادی برای ارائه دارد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور «سان میگل دی آلنده» است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به‌واسطه سنت‌های فرهنگی غنی‌اش شناخته می‌شود.

مکزیک به‌دلیل هزینه‌های پایین زندگی یک مکان محبوب برای زندگی در بین مهاجران تبدیل شده است و ماهانه به ۱۸۷۰ دلار بودجه برای زندگی نیاز دارد. مکزیکوسیتی، گوادالاخارا، پلایا دل کارمن، پورتو والارتا و شهر باستانی تولوم ارزان‌ترین شهرهای مکزیک برای زندگی هستند.

قابل‌توجه این است که هرچند این شهرها دارای مزایای هزینه هستند، ممکن است با معایبی هم‌چون فرصت‌های شغلی محدود، زیرساخت‌های ناکافی و نگرانی‌های بالقوه ایمنی و امنیتی نیز مواجه باشند، با این وجود بسیاری از آن‌ها با وجود ارزان بودن، کیفیت زندگی مناسبی را ارائه می‌دهند و ساکنان آن‌ها می‌توانند از تجربیات فرهنگی، غذاهای محلی، بناهای تاریخی و یک جامعه پُرجنب‌وجوش لذت ببرند و در عین حال هزینه‌های خود را به‌طور مؤثر مدیریت کنند.

کد خبر 686261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.