افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران گیلانی به سفر اربعین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: امسال حدود ۱۲ هزار زائر از سراسر استان با ۷۵۰ سرویس به سفر اربعین اعزام شدند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان به منظور انجام تمهیدات لازم برای اعزام بهتر زائران به سفر اربعین، جلسات متعددی را با شرکت‌ها و تعاونی‌های اتوبوسرانی برون‌شهری استان برگزار کرد.

وی افزود: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری استان گیلان در مجموع ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فعال است و انتقال زائران اربعین به مرز مهران و خسروی با این اتوبوس‌ها انجام و مابقی اتوبوس‌های مورد نیاز نیز از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: اعزام زائران گیلانی به مرز مهران و خسروی از بیست‌وهفتم مردادماه آغاز شد، اما از روزهای یکم و دوم شهریور اوج گرفت.

نیک‌فهم با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار زائر از سراسر استان گیلان با ۷۵۰ سرویس به سفر اربعین حسینی اعزام شدند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و نزدیک به چهار هزار و ۵۰ زائر گیلانی در طول ۷۲ ساعت از مرز مهران و خسروی به رشت مرکز استان گیلان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه امسال با وجود افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران گیلانی به سفر اربعین، خدمات شرکت‌های اتوبوسرانی برای جابه‌جایی مسافران رضایت‌بخش بوده است، گفت: حدود دو تا سه درصد زائر گیلانی در مرز مهران باقی مانده‌اند که بازگشت آن‌ها همچنان ادامه دارد.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 686235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.