آسفالت ۲۲ کیلومتر راه روستایی مارگون در حال اجرا است

فرماندار شهرستان مارگون گفت: زیرسازی و آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی بخش محروم زیلایی در شهرستان مارگون در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان مارگون در ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و در دی ماه ۹۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت، این ارتقا زخم‌های کهنه این شهرستان سردسیری را بیش از پیش نمایان کرد.

واقع شدن صد درصد جغرافیای شهرستان مارگون در منطقه سردسیری کهگیلویه و بویراحمد با حجم مشکلات موجود در این شهرستان در مسیرهای ارتباط روستایی و اتصال به شبکه گاز طبیعی هر ساله در فصل سرما شرایط دشواری را پیش روی ساکنان این شهرستان قرار می‌دهد.

محورهای روستایی از شهرستان مارگون به روستاهای دو منطقه کمتر برخوردار «سیلاب و کلوار» و «زیلایی» از مطالبات مهم مردم این دو دهستان در شهرستان مارگون است.

اکثر محورهای ارتباطی در روستاهای شهرستان مارگون در فصل زمستان و بارش برف مسدود می‌شوند و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند.

مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی در بخش «زیلایی» به پیمانکار واگذار شده‌است.

وی افزود: در سال‌های گذشته زیرسازی و آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی منطقه زیلایی به پیمانکار واگذار شده بود که پیمانکار خلع ید شد و کار در قالب دو پروژه تعریف و به پیمانکار واگذار شد.

اندرخور گفت؛ جاده روستاهای «چاهن و دره سهه» در قالب یک پروژه تعریف و پیمانکار مستقر و در حال زیرسازی مسیر است و جاده «ماشمی علیا و سفلی و کاهدونکی» هم در قالب پروژه جداگانه دیگر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه زیرسازی و آسفالت مسیر مورزرد زیلایی در دو فاز به پیمانکار واگذار شده‌است، گفت: فاز اول پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و به طول شش کیلومتر به اتمام رسیده است.

فرماندار شهرستان مارگون، افزود: فاز دوم این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان، شامل شش کیلومتر آسفالت و سه کیلومتر زیرسازی و ابنیه نیز در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری طی بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه راه‌های شهرستان مارگون مصوب شده‌است که امیدواریم با اختصاص این مبلغ شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

اندرخور افزود: پنج کیلومتر راه روستایی در روستای «جوکار» زیرسازی و آسفالت شده‌است و روکش آسفالت به طول پنج کیلومتر از «جوکار به دالون» نیز به پیمانکار واگذار شده‌است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما در شهرستان مارگون، آسفالت ۱۲ کیلومتر راه روستایی در منطقه سیلاب و کلوار است، گفت: این پروژه نیز به پیمانکار راه «جوکار» واگذار شده است که به محض اتمام کار در این پروژه، شروع عملیات راه روستایی در «سیلاب و کلوار» آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان مارگون، با بیان اینکه شش کیلومتر راه روستای «نخجیر» آسفالت شده‌است، افزود: با اتمام آسفالت یک کیلومتر دیگر در مسیر «دلی‌گردو به شبلیز» این پروژه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 686210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.