هشدار نارنجی هواشناسی در البرز صادر شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز گفت: طبق این هشدار از اواخر بعدازظهر شنبه ۱۸ شهریورماه تا صبح دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲، وزش باد لحظه‌ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از استانداری البرز، البرز، مهدی مهرور اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این کاهش کیفیت هوا منطقه البرز مرکزی پدیدار خواهد شد.

وی افزود: به موجب آن در پاره‌ای نقاط با وزش باد لحظه‌ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز نسبت به مخاطره خیزش و نفوذ گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال، اختلال در ترددهای شهری و بین شهری هشدار داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش‌بینی شده است در خصوص سازه‌های موقت نیز هشدار داد و متذکر شد: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی ضرورت دارد.

مهرور گفت: ضروری است افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و غبار آلود و سطح شهر خودداری کنند.

به گفته این مقام مسئول شهروندان همچنین عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال و توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها احتیاط و از فعالیت‌های ورزشی همگانی در پارک‌ها و بوستان‌ها پرهیز کنند.

کد خبر 686165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.