گرد و غبار، پایتخت را در آماده‌باش قرار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار گفت: در این کارگروه مصوب شد با توجه به وجود و بروز پدیده گرد و غبار، دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا دو روز آینده در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _ شنبه هجدهم شهریورماه_ در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران که با حضور مدیرکل هواشناسی استان و سایر اعضای کارگروه در اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه اضطرار افزود: در این جلسه مقرر شد که تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا روز دوشنبه بیستم شهریورماه در آماده‌ باش کامل قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و آسم، سالمندان و کودکان از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند، تصریح کرد: از شهروندان در خواست می‌کنم فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی ادامه داد: توصیه می‌ کنم، برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ بسته شود و از باز و بسته کردن غیرضروری آن پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک‌کننده‌های شیمیایی و گندزداها تا جای ممکن از این مواد کمتر استفاده شود.

یزدی‌مهر خاطرنشان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران هنگام بروز پدیده گرد و غبار این است که افراد از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند و مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 686157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.