کلاهبرداری سایبری با شگرد برنده شدن در مسابقات

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندی کرده بود ‌خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با تماس شخصی ناشناس تحت عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی کلاهبردار سایبری آغاز شد.

وی افزود: با انجام اقدامات و تحقیقات کارشناسان پلیس مشخص شد طی تماس تلفنی شخصی ناشناس با مالباخته، وی را برنده مسابقات رادیویی معرفی کرده است و پس از جلب اعتماد او، با ارسال پیامک درخواست نصب یک برنامه از طریق لینک ارسالی و واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال که پس از واریز وجه کل موجودی حساب شهروند که ۴۰۰ میلیون ریال بود است برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ اپلیکیشن‌های جعلی افراد را ترغیب به ذخیره‌سازی آن برنامه و مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان می‌شود.

کد خبر 686145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.