حمل‌ونقل عمومی برای کارمندان این شهر رایگان شد

برنامه‌ریزان فیلادلفیا در آمریکا از افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود برای بهبود حمل‌ونقل عمومی خبر داده و مدعی شده‌اند تردد برای کارمندان به‌زودی رایگان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری ۹ میلیون دلاری فیلادلفیا در بخش حمل‌ونقل شهری، امکان تردد رایگان را برای کارمندان شهر در مسیر منزل تا محل کار فراهم خواهد آورد که به دنبال آن، مزایای زیست‌محیطی بی‌شماری نیز برای شهر به ارمغان خواهد آمد. به دنبال اجرای این طرح، تمام ۲۲ هزار کارمند فیلادلفیا که به طور تمام وقت، نیمه‌وقت و حتی کارمندانی که موقتاً در اداره‌ها مشغول به فعالیت هستند، کارت ویژه‌ای را دریافت خواهند کرد که از طریق آن‌ها می‌توانند رایگان از تمام وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس‌ها، مترو و قطارهای شهری بهره بگیرند.

طرح رایگان‌سازی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی برای کارمندان شهر در سال ۲۰۲۲ به طور آزمایشی و به مدت شش ماه پیاده شد که به دنبال آن، کمپانی‌های مختلف فیلادلفیا به‌طور داوطلبانه کارت‌های مخصوص را برای کارمندان خود خریداری کردند و امکان عبور و مرور به محل کار را رایگان برای آن‌ها فراهم آوردند. در ماه ژولای مدیران شهر تصمیم گرفتند از طریق آغاز همکاری‌های خود در این زمینه با کمپانی‌های تکنولوژیک قابلیت توسعه طرح را برای کارکنان سایر اداره‌ها ممکن کنند که در نهایت، طرح ارائه کارت‌های تردد رایگان برای تمام کارمندان شهر به تصویب رسید.

حمل‌ونقل عمومی برای کارمندان این شهر رایگان شد

اجرای مرحله اول طرح که از ماه مارس ۲۰۲۳ آغاز شده، کارمندان بی‌شماری را به خود جذب کرده است، با این حال کارکنان شهرداری بیشترین استقبال را از این برنامه نشان داده‌اند. به همین دلیل شهردار فیلادلفیا به خرید این کارت‌ها برای کارمندان خود پرداخته و آن را فرصتی بسیار ارزشمند برای تسهیل تحقق اهداف پایدار شهر، کاهش ترافیک و ایجاد برابری میان مردم معرفی کرده است.

مدیران فیلادلفیا ادعا کرده‌اند که امکان توسعه طرح برای بیش از ۵۵ هزار شهروند وجود دارد که اجرای آن می‌تواند مزایای بسیاری را برای فیلادلفیا به دنبال داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای اجرای گسترده طرح رایگان‌سازی استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توان به بهبود کیفیت هوا از طریق کاهش تردد خودروهای خصوصی و همچنین رونق اقتصادی شهر در پی افزایش انگیزه مردم به حضور در فضاهای عمومی و بازدید از مراکز تجاری اشاره کرد.

کد خبر 686109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.