بهره‌مندی ۲۱۸ هزار زائر از خدمات نیروهای هلال‌احمر در مرزها

ارائه خدمات امدادی و بهداشتی توسط داوطلبان هلال‌احمر به زائران ادامه دارد و بنابر اظهارات مسئولان، طی ۲۰ روز اخیر در مرزهای در نظر گرفته شده ۲۱۸ هزار زائر از خدمات نیروهای این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی تجمعات انبوه، ایجاد جمعیت متحرک، ارتباط مرزی بین دو کشور ایران و عراق و شرایط خاصی که در مراسم اربعین وجود دارد، مخاطراتی چند، خیل عزاداران حسینی (ع) را تهدید و ضرورت آشنایی افراد شرکت‌کننده در مسیر اربعین با این مخاطرات و راه‌های مواجهه با آنها را دوچندان می‌کند و جمعیت هلال‌احمر کشور نیز با اندیشیدن تدارکاتی ویژه برای اربعین سال جاری، خدمات بهداشتی و امدادی بسیاری به زائران ارائه کرد.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، با اشاره به خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزها طی ۲۰ روز اخیر اظهار کرد: ۲۱۸ هزار زائر در این مدت از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده و داوطلبان جمعیت، ۵۰ هزار و ۶۸۶ نفر را در محل درمان و ۳۶۶۳ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی افزود: داوطلبان این جمعیت، در برپایی اردوگاه برای اسکان زائران نیز مشارکت داشتند و برای ۸۳ هزار و ۹۹۲ زائر شرایط اسکان آماده کردند. یکی از اقدامات جمیعت هلال‌‎احمر در مراسم امسال راهپیمایی اربعین، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی است که در این راستا، به ۷۹ هزار و ۶۶۰ نفر از زائران ارائه خدمت شد.

ارائه بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت درمانی و امدادی هلال احمر در پیاده روی اربعین

پیش‌تر نیز، سعید اوحدی، سخنگوی ستاد اربعین هلال‌احمر، با اشاره به ارائه خدمات بی‌وقفه هلال‌احمر به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: از صبح بیست‌وهفتم مردادماه که عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد تا ساعت هشت صبح روز جمعه، هفدهم شهریور ۱۴۰۲، به ۲۰۷ هزار و ۱۲ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و به سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۵۵ نیز خدمت امدادی و درمانی در عراق ارائه شده است.

وی از اعزام و انتقال ۱۰۲۱ مصدوم در خاک عراق و ۲۸۴۳ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد و افزود: در این مدت به بیش از ۶۸۲ هزار و ۲۷۸ نفر خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال‌احمر ارائه شده که از این تعداد ۶۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه و سایر افراد در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد اربعین هلال‌احمر از ارائه یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۰۵ ویزیت عمومی در مراکز درمانی هلال‌احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: ۲۱۳ هزار و ۹۴۵ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت و به ۱۳۰ هزار و ۵۸ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

وی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۸۰ هزار و ۲۸۶ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهرهای مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال‌احمر در مجموع و در دو سوی مرزهای ایران و عراق، سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۶۵ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

کد خبر 686072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.