۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
ثبت‌نام سرویس مدارس به کجا رسید؟

امسال برای نخستین بار طرح هوشمندسازی ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزی اجرا شده و تاکنون اطلاعات ۱۹۲۱ باب واحد آموزشی در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس گزارش‌های به دست آمده برخی رانندگان سرویس مدارس و شرکت‌ها امسال در نواحی معین شده باید فعالیت کنند، همچنین واریز هزینه به حساب شرکت‌های سرویس مدارس نوعی تخلف محسوب می‌شود.

از آن‌جا که امسال ثبت‌نام سرویس مدارس هوشمندسازی شده است، در شیوه‌نامه سرویس مدارس که توسط سه وزیر امضا و ابلاغ شده است، وظایفی برای آموزش و پرورش و شهرداری در نظر گرفته شده و در آن، آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و شهرداری، پیمانکار قلمداد شده است.

واریز هزینه به حساب شرکت‌های سرویس مدارس تخلف است

پیش‌تر نیز شهرام صانعی، مسئول اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ارسال پیامک‌ها و کدهای ussd برای اولیای دانش‌آموزان که در آن مبلغ یک تا دو میلیون تومان برای پیش ثبت‌نام سرویس مدارس درخواست شده است، اظهار کرد: با تغییرات انجام شده اولیا از واریز هرگونه وجه به‌حساب شرکت‌ها خودداری کنند و شرکت‌ها نیز حق ارسال پیامک واریز ندارند.

وی با اشاره به طراحی سامانه جدید ثبت‌نام سرویس و آغاز به کار این سامانه از اوایل شهریورماه امسال افزود: ارسال پیامک برای اولیا یا واریز هرگونه وجه به‌حساب شرکت‌های سرویس مدارس ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به مدیران مدارس تصریح کرد: مدارس تا اطلاعیه و بخشنامه بعدی حق مذاکره و تفاهم‌نامه با هیچ شرکتی را ندارد تا سامانه راه‌اندازی شود و تعرفه‌های جدید قیمتی اعلام شود.

وی گفت: اولیا با مراجعه به سامانه جدید که با همکاری سازمان تاکسیرانی اصفهان طراحی شده است و به‌زودی فعال می‌شود، شرکت‌های منتخب را مشاهده، انتخاب و به حساب آنها وجه واریز می‌کنند.

صانعی خاطرنشان کرد: اولیا با ورود به سامانه سفیر مهر و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند.

وی در مصاحبه دیگری درباره هوشمندسازی سرویس مدارس اصفهان اظهار کرد: در شیوه‌نامه سرویس مدارس که توسط سه وزیر امضا و ابلاغ شده است، وظایفی برای آموزش و پرورش و شهرداری در نظر گرفته شده و در آن، آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و شهرداری، پیمانکار قلمداد شده است.

مسئول اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: پیش از آغاز هر سال تحصیلی، آمار دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش به شهرداری ابلاغ می‌شود و هماهنگی شرکت‌ها و تعیین سرویس، برعهده شهرداری و سازمان تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، فرایند تهیه سرویس برای دانش‌آموزان به شیوه سنتی انجام می‌شد که با دشواری‌های بسیار، آسایش خانواده‌ها را به مخاطره می‌انداخت، از این رو سال گذشته در کارگروه ماده ۱۸ با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصمیم گرفته شد، پس از استان‌های شیراز و مشهد، سومین کلان‌شهری باشیم که ایاب و ذهاب دانش‌آموزی را هوشمند می‌کند.

صانعی گفت: قرارداد طراحی سامانه توسط شهرداری با شرکت مجری منعقد شد و پس از برگزاری جلسات مکرری با فناوری و حراست آموزش و پرورش استان و شهرداری اصفهان در طول تابستان این سامانه با نام «سفیر مهر» از ششم شهریورماه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اولیا می‌توانند با ورود به سامانه ssm.esftaxirani.ir و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند، اظهار کرد: این برنامه، به شیوه‌ای طراحی شده تا برای تمام اولیا به‌راحتی قابل استفاده باشد و محاسبه حق‌الزحمه، اقساط هزینه سرویس، پرداخت هزینه توسط خود سامانه انجام خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت‌نام هوشمند سرویس مدارس اصفهان گفت: اولیا دانش‌آموزان تا روز دوازدهم شهریورماه، به مدت یک هفته، فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سفیر مهر، نسبت به ثبت‌نام سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای طرح هوشمندسازی ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزی بوده و ممکن است سامانه با مشکلاتی مواجه باشد که به مرور، شناسایی و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه انتقاد، شکایت یا تقدیر اولیا می‌توانند از طریق بخش ارسال تیکت، موضوع مدنظر خود را طرح کنند و این موارد به صورت مستقیم در اختیار بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان قرار خواهد گرفت.

سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس «سفیر مهر» از فردا بازگشایی می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و مهرماه هستیم و یکی از دغدغه‌های اصلی والدین و خانواده‌ها، حمل‌ونقل و انتخاب سرویس مدارس است که در این راستا امسال روال انتخاب سرویس مدارس تغییر کرده و به‌صورت ثبت‌نام اینترنتی از طریق سامانه است.

وی با بیان اینکه سامانه «سفیر مهر» برای امسال انتخاب شده است که روزهای گذشته این سامانه فعال شد، افزود: این سامانه چند روزی برای صحت‌سنجی و دقیق‌سازی اطلاعات بسته شد، اما دوباره از فردا _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ بازگشایی خواهد شد و خانواده‌هایی که پیش از این موفق به انتخاب سرویس برای فرزندان خود نشدند، می‌توانند از طریق این سامانه، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

شهردار اصفهان با توصیه به خانواده‌ها برای انتخاب هرچه سریع‌تر سرویس مدرسه از طریق سامانه سفیر مهر گفت: گاهی به دلیل غفلت خانواده، سرویس مدرسه هماهنگ نمی‌شود و روزهای اول مهر به دلیل این مشکل، شاهد حجم زیاد خودروهای شخصی والدین در خیابان‌ها هستیم که امیدواریم با همت خانواده‌ها شاهد این معضل نباشیم.

صفر تا صد سامانه سرویس مدارس «سفیر مهر» در اصفهان

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازگشایی دوباره سامانه «سفیر مهر» از فردا یکشنبه نوزدهم شهریورماه گفت: اطلاعات حدود ۱۹۰۰ مدرسه و ۶۵۰۰ راننده در سامانه سفیر مهر بارگذاری شده است و بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ حداقل مبلغ پیش‌پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان است.

وی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس افزود: سامانه «سفیر مهر» به نشانی ssm.esftaxirani.ir از ششم تا سیزدهم شهریورماه جهت ثبت درخواست متقاضیان سرویس مدارس معرفی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصریح کرد: پس از آن تا پانزدهم شهریورماه برای رفاه حال خانواده‌ها تمدید شد و در این عرصه خانواده‌های متقاضی به خوبی با این فرانید همراهی کردند و ۸۰ درصد متقاضیان وارد سامانه اینترنتی «سفیر مهر» شدند و درخواست خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: سامانه یادشده هم‌اکنون بسته شده است، اما با توجه به تقاضای خانواده‌ها، سامانه «سفیر مهر» از فردا _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ بار دیگر بازگشایی می‌شود، بنابراین درخواست داریم همه خانواده‌هایی که تقاضای سرویس مدرسه برای دانش آموزان خود دارند، اطلاعات خود را در مهلت مقرر در سامانه ثبت کنند.

پرورش با بیان اینکه ملاک برای امسال درخواست‌هایی است که در سامانه ثبت شده باشد، گفت: در حال حاضر اطلاعات حدود ۱۹۰۰ مدرسه و ۶۵۰۰ راننده در سامانه سفیر مهر بارگذاری شده است و بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ حداقل مبلغ پیش‌پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: امکان سرویس‌دهی دانش آموزان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی در حال بررسی است و از طریق سامانه پیامکی به والدین اطلاع داده می‌شود، همچنین اگر والدین پیش از این در سامانه پیش‌پرداخت داشته و در سامانه خوداظهاری کرده باشند، توسط شرکت‌ها بررسی می‌شود، در غیر این صورت شماره حساب از طریق سامانه برای واریز وجه توسط والدین پیامک می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان افزود: افرادی که در سامانه «سفیر مهر» ثبت‌نام کرده‌اند، امکان ویرایش اطلاعات دارند که لازم است از قسمت ورود کاربر، نام کاربری و رمز ورود را وارد کنند؛ نام کاربری هر دانش‌آموز، کد ملی آن است و در صورت فراموشی رمز، امکان دریافت مجدد رمز وجود دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید اطلاعات فردی و مدرسه‌ای را در قسمت پنل کاربری چک و تأیید نهایی کنند، پیامک انبوه برای همه خانواده‌ها جهت بررسی مجدد اطلاعات و تأیید نهایی ارسال شده است.

پرورش گفت: همه افرادی که محل تحصیل (مدرسه) آن‌ها در محدوده شهر اصفهان است باید به این سامانه مراجعه کنند، حتی اگر محل سکونت آن‌ها خارج از شهر اصفهان باشد، ارزیابی شرکت‌های حمل‌ونقلی انجام و سهمیه مدارس به شرکت‌ها اختصاص داده شده است و شرکت‌های حمل‌ونقلی به عنوان مهم‌ترین رکن سرویس‌دهی، در حال بررسی اطلاعات هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام راننده سرویس مدارس در سامانه وجود دارد و همه رانندگان با مراجعه به این سامانه از آن اطلاع پیدا کنند و ثبت‌نام کنند، ادامه داد: تمام تلاش همکاران ما در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل دانش‌آموزی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه والدین دانش‌آموزان به هیچ‌وجه نگران سرویس مدارس فرزندان خود نباشند، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای سرویس‌دهی کامل در مهرماه و معرفی راننده به خانواده‌ها انجام شده است.

کد خبر 686068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.