آخرین جزئیات از زلزله ۶.۸ ریشتری در مراکش

شامگاه جمعه هفدهم شهریورماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر مرکز مراکش را لرزاند، این در حالی است که بر اساس آمارهای به دست آمده تاکنون ۶۳۲ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان زمین‌شناسی مراکش شامگاه جمعه هفدهم شهریورماه از وقوع یک زمین لرزه هفت ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین در نقاط مختلف این کشور خبر داد، بر این اساس این زمین‌لرزه که ساعت ۲۳ شامگاه جمعه رخ داده اکثر مناطق این کشور را دچار آسیب‌های جدی کرده است؛ به گونه‌ای که بیشترین میزان آسیب‌ها در این زمین‌لرزه شدید به مناطق قدیمی مراکش و ساختمان‌های با عمر بالا وارد شده است.

مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه اروپا اعلام کرد که کانون این زمین لرزه در ۷۷ کیلومتری جنوب غربی مراکش بوده که ۸۳۹ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

زلزله ۶.۸ ریشتری در مراکش

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های مختلف، یک زلزله قوی به قدرت ۶.۸ ریشتر مرکز مراکش را لرزاند و تعداد کشته‌های این حادثه نیز تاکنون ۲۹۶ نفر اعلام شده است، کانون این زلزله ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر «مراکش» در عمق ۱۸.۵ کیلومتری زمین بود که بر اساس آمارهای اولیه تاکنون در این حادثه ۱۵۳ نفر زخمی شده‌اند.

زلزله ۶.۸ ریشتری مرکز مراکش ساعت ۲۳:۱۱ به وقت محلی رخ داد و ویدئوهای تأیید نشده در شبکه‌های اجتماعی خسارت به ساختمان‌ها و خیابان‌هایی که آوار در آنها ریخته است را نشان می‌دهد، همچنین تلویزیون مراکش تعداد کشته‌های زلزله این کشور را ۲۹۶ نفر اعلام کرده است.‌

مرکز زمین لرزه یک ناحیه کوهستانی دورافتاده است و لرزش‌هایی نیز در رباط، پایتخت، در فاصله ۳۵۰ کیلومتری آن منطقه و همچنین کازابلانکا و صویره گزارش شد. احتمال ریختن ساختمان‌ها در روستاهای نزدیک کانون زلزله وجود دارد، اما با توجه به دورافتاده بودن محل، ارزیابی خسارات، مصدومان و کشته‌های احتمالی زمان خواهد برد.

یکی از ساکنان مراکز نیز اظهار کرد: برخی ساختمان‌ها در شهر کهن «مراکش» ریخته است.

افزایش جان‌باختگان زلزله مراکش به ۶۳۲ نفر

وزارت کشور مراکش امروز شنبه هجدهم شهریورماه از افزایش شمار جان باختگان زلزله شدید در این کشور به ۶۳۲ کشته و ۳۲۹ زخمی خبر داد؛ بر این اساس، شمار جان باختگان این زلزله مهیب که در یک قرن اخیر بی‌سابقه بوده به ۶۳۲ کشته رسیده و شمار مجروحان نیز به ۳۲۹ نفر رسیده است.

بعضی از منابع خبری نیز بزرگی این زمین لرزه را هفت ریشتر اعلام کرده‌اند که در یک صد سال اخیر در مراکش بی‌سابقه بوده، بیشترین میزان آسیب‌ها در این زمین لرزه شدید به مناطق قدیمی مراکش و ساختمان‌های با عمر بالا وارد آمده است.

کد خبر 686045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.