اجرای ۲ هزار مترمربع خط‌کشی عابر پیاده مقابل مدارس شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بیش از دو هزار مترمربع خط‌کشی عابر پیاده مقابل مدارس در سطح مناطق شهری اجرا می‌شود.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خط‌کشی عرضی معابر در مقابل مدارس با هدف افزایش ایمنی تردد دانش‌آموزان و عابران پیاده هم‌زمان با اجرای سایر طرح‌های ترافیکی به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: در این طرح بیش از دو هزار مترمربع خط‌کشی عرضی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اخذ اولویت‌های مناطق، در هر منطقه شهری بیش از ۱۰ نقطه ایمن‌سازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: هرسال نیمه دوم شهریورماه، طرح‌های ایمن‌سازی معابر برای تردد دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد، امسال نیز اجرای بیش از دو هزار مترمربع خط‌کشی عابر پیاده، نصب علائم ترافیکی افقی و عمودی در نزدیکی مدارس برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

خلیلی اولویت اجرای خط‌کشی مقابل مدارس را اعلام نیاز مناطق هشت‌گانه دانست و اضافه کرد: اعلام نیاز مناطق و اولویت‌دهی به مدارسی که در معابر اصلی و پرتردد هستند در دستور کار خواهد بود.

وی گفت: سال جاری برنامه‌های آموزشی خوبی با هدف اجرا در مدارس برنامه‌ریزی شده است که با مشارکت پلیس راهور، آموزش‌وپرورش و سایر سازمان‌ها و نهادهای متولی آموزش و اصلاح رفتار شهروندی اجرایی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 686042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.