احداث خانه تخصصی مادر و کودک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال

شهردار سده لنجان گفت: شهرداری سده لنجان با رویکرد تامین فضای مورد علاقه کودکان برای تفریح، آموزش و مشارکت‌پذیری در مسیر احداث خانه تخصصی مادر و کودک گام برداشت و این پروژه پس از انجام اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی امروز _شنبه هجدهم شهریورماه_ در جمع شهروندان سده لنجان یکی از سیاست‌های مدیریت شهری را تحقق آرزوهای کودکان با توسعه زیرساخت‌های لازم دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری سده لنجان در دوره ششم به دنبال برآورده کردن آمال و آرزوهای کودکان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند امروز و فردای این شهر بوده است.

وی افزود: شهرداری سده لنجان با رویکرد تأمین فضای مورد علاقه کودکان برای تفریح، آموزش و مشارکت‌پذیری در مسیر احداث خانه تخصصی مادر و کودک گام برداشت و این پروژه پس از انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی با استفاده از ظرفیت اساتید علوم تربیتی و مشاوره خانواده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد مکان‌هایی است که با استفاده از ظرفیت آن‌ها بتوان مشارکت و تعامل بهتر شهروندان با شهرداری را رقم زد، خانه تخصصی مادر و کودک از مکان‌هایی به‌شمار می‌آید که زمینه‌ساز تحقق این مهم با ارائه آموزش‌های مختلف است.

شهبازی ادامه داد: برخلاف مهد کودک که تنها کودک در آن حضور دارد در خانه تخصصی مادر و کودک، کودک در کنار مادر خود و در فضایی صمیمی آموزش‌های لازم را می‌بیند و کلاس‌های آموزشی همچون دوره‌های ارتباط درست با کودک در راستای رشد و تربیت مناسب کودکان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای داشتن شهر دوستدار کودک نیازمند تقویت بدنه ساختاری هستیم، خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های بین‌المللی برای انتخاب شهرهای دوستدار کودک، وجود فضاهای بازی و تفریحی شهر از فاکتورهای مهم به‌شمار می‌آید، چراکه این فضاها با وسایل بازی تعاملی تجهیز می‌شود و این مهم منجر به رشد خلاقیت و تخلیه هیجانات کودکان خواهد شد.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه شهرداری در کنار مباحث حقوق شهروندی، حقوق کودکان شهر را نیز در اولویت قرار داده است، تاکید کرد: مدیریت شهری سده به دنبال آن است تا برای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک معیارها و زیرساخت‌های لازم را در شهر فراهم کند.

شهبازی ابراز امیدواری کرد: با تأسیس مکان‌های فرهنگی همچون خانه تخصصی مادر و کودک و پارک‌های محله‌ای و دیگر پروژه‌های عمرانی، بتوانیم ضمن ایجاد فضایی مناسب در راستای ارتقای روحیه شهروندان، زمینه مشارکت بیش از پیش همشهریان با مجموعه مدیریت شهری فراهم شود.

کد خبر 686040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.