بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا / نوزادان هم واکسن بزنند؟

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای تمام افراد بالای ۶ ماه توصیه می‌شود، همچنین بهترین زمان تزریق ابتدای شهریورماه تا آخر مهرماه است.

عباس رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای تمام افراد بالای ۶ ماه توصیه می‌شود، همچنین بهترین زمان تزریق ابتدای شهریورماه تا آخر مهرماه است.

وی افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا در افرادی که سابقه حساسیت شدید به واکسن‌ها، تخم‌مرغ، ژلاتین، مواد نگهدارنده و سابقه بیماری گیلن باره دارند، ممنوع است.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی تصریح کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا وارد و در داروخانه‌ها توزیع شده است؛ تزریق واکسن آنفلوانزای فرانسوی یا هلندی هیچ تفاوتی ندارد و بهتر است واکسن آنفلوانزای چهار ظرفیتی تزریق شود.

وی اضافه کرد: افرادی که مشکل قلبی دارند نیز به طور حتم باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، همچنین کودکانی که سال گذشته واکسن آنفلوانزا تزریق کردند، امسال نیز باید یک مرتبه این نوع از واکسن را تزریق کنند.

رضایی در پاسخ به این سوال که بهتر است واکسن آنفلوانزا در شهریورماه تزریق شود یا مهرماه؟ گفت: تفاوتی ندارد، اما هرچه زودتر واکسن آنفلوانزا برای افراد به‌ویژه بیماران زمینه‌ای تزریق شود، بهتر است.

وی ادامه داد: برای افراد ۶۰ یا ۷۰ سال واکسن آنفلوانزای خارجی و ایرانی مورد تأیید است و افراد در این سنین نیز باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی با بیان اینکه برخی افراد واکسن‌ها را نوعی مافیا می‌دانند، خاطرنشان کرد: واکسن‌ها مافیا نیستند، باید دانست همین واکسن‌ها مرگ‌های فاجعه‌بار سرخک و فلج اطفال را ریشه‌کن کردند، پس ضروری است که واکسن آنفلوانزا در این فصل برای تمام افراد تزریق شود.

کد خبر 685980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.