تهیه طرح توسعه روستایی در ۷۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تهیه طرح توسعه روستایی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدزبیر موسوی امروز _جمعه هفدهم شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج، اظهار کرد: تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال برای اجرای ۶۶ درصد از طرح‌های بنیاد مسکن در استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، وجود دارد، افزود: در حوزه عمران و بازنگری روستایی بر اساس سند توسعه روستاهای کشور، از تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان تهیه طرح انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: افق طرح‌ها ۱۰ ساله است و نیاز به بازنگری دارد، امسال باید طرح‌های ۷۲ روستا بازنگری شود.

وی ادامه داد: برای توسعه روستاها از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۵۰۰ متر بازگشایی معابر، هشت‌هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۱۹ هزار مترمربع سنگ فرش و ۲۲ هزار متر جدول کشی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از سرفصل‌های مختلف انجام شد.

موسوی خاطرنشان کرد: ۶۰۰ فقره سند در حوزه عمران روستایی امسال در محله صدور است، تاکنون به افراد واجد شرایط ۵ هزار ۷۲۰ قطعه زمین واگذار شد.

وی به طرح ملزومه روستایی که اشتغال‌زایی را به همراه دارد اشاره کرد و گفت: ۴۱ طرح اشتعال‌زایی در حوزه کشت زعفران و گیاهان دارویی در شهرستان گچساران که پایلوت کشوری است اجرا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: در حوزه نهصت ملی مسکن ساخت دو هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در دستور کار است که ۳۳ واحد تحویل داده شد؛ مقاوم‌سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان انجام شد و تاکنون شش‌هزار واحد روستایی در سطح استان ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه سیل سال گذشته به هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان خسارت وارد کرد، گفت: بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی تاکنون انجام شده است.

کد خبر 685918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.