۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
وعده پرداخت مطالبات گندم‌کاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه‌التفاوت آن تا ۱۵ هزار تومان به زودی پرداخت می شود.

به گزارش ایمنا، سعید راد در حاشیه نمایشگاه غلات، آرد و نان، اظهار کرد: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و مابه‌التفاوت آن به زودی پرداخت می‌شود، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک تأمین بقیه پول‌ها است.

وی افزود: ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و برای بقیه مطالبات هم چاره‌اندیشی شده و هر چه زودتر پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پیش از این وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می‌شود، با احتساب ۱۰.۵ میلیون تن خرید گندم و با کیلویی ۱۵ هزار تومان، دولت باید ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

به گفته راد تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده اما خرید ادامه دارد، پیشتر وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده بود که تا پایان فصل، خرید تضمینی به ۱۰.۵ میلیون تن می‌رسد.

نان گران نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه خبری از گرانی نان بخش صنعت و نان سنتی نیست، گفت: دولت همچنان به این بخش‌ها یارانه می‌دهد و تغییری در نرخ گندم آن‌ها ایجاد نشده که نان گران شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: فعلاً برنامه‌ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و کماکان به نرخ ۱۲ هزار توان به آنها داده می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان از ۱۶ تا ۱۹ شهریور به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 685891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.