لزوم انتقال انبارهای سیلندر گاز مایع به خارج از بافت شهری

معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر گفت: اخطاریه تخلیه و جابجایی محل فعالیت مراکز شارژ یا نگهداری سیلندرهای گاز فعال در بافت شهری به خارج از شهر ارائه شد تا از بروز حوادثی چون انفجار انبار نگهداری گاز مایع در محله سجاد زرین شهر که منجر به فوت یکی از شهروندان شد جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا باقری امروز جمعه _ هفدهم شهریور ماه_ در جمع اصناف و بازاریان شهرستان لنجان با بیان اینکه پُر کردن مخزن گازهای مایع در محلات شهر غیر قانونی است، اظهار کرد: فعالیت فروشندگان سیلندرهای گاز در بافت شهری همچون بمب ساعتی در زیر پوست شهر بوده به‌گونه‌ای که هر چند وقت یک بار شاهد وقوع حادثه‌ای مرتبط با سیلندرهای گاز مایع هستیم و این مسئله نگرانی شهروندان و مدیریت شهری را به همراه داشته است.

وی با اشاره به لزوم انتقال انبارهای سیلندر گاز مایع به خارج از بافت شهری، افزود: وقوع حوادثی که گاهی در مراکز شارژ یا نگهداری سیلندرهای گاز مایع رخ می‌دهد، خسارت‌های جانی و مالی بسیاری به همراه دارد از این رو سرکشی از محل‌های توزیع کپسول‌های گاز مایع در محدوده بافت شهری زرین‌شهر آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر تصریح کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده به مراکز شارژ یا نگهداری سیلندرهای گاز فعال در بافت شهری اخطاریه تخلیه و جابجایی محل فعالیت خود به خارج از شهر ارائه شد تا از بروز حوادثی چون انفجار انبار نگهداری گاز مایع در محله سجاد زرین‌شهر که منجر به فوت یکی از شهروندان شد جلوگیری شود.

وی ادامه داد: فعالان این حوزه باید توجه داشته باشند که فعالیت آن‌ها در بافت شهری آن هم بدون داشتن مجوزهای لازم و رعایت الزامات ایمنی برای خود واحد صنفی و دیگر همشهریان خطر مالی و جانی به همراه دارد از این رو انتقال آنها به خارج از بافت شهری با جدیت دنبال خواهد شد.

باقری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع نیاز است دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه نیز در میدان عمل حضور یافته تا ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، تدابیر لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی این مراکز راهکارهای لازم برای این فعالیت خطرساز اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتقال و ساماندهی مراکز شارژ یا نگهداری سیلندرهای گاز مایع در اسرع وقت از بروز حوادثی که گاهی در مجاورت بافت مسکونی رخ داده و جان شهروندان را تهدید می‌کند جلوگیری کرده و فعالیت این واحدهای صنفی نیز که در بسیاری از مواقع غیر اصولی و ناایمن بوده است با رعایت هرچه بیشتر مباحث ایمنی انجام گیرد.

کد خبر 685877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.