بلغارستان ۰ _ ایران ۱ / قلعه پلودیف فتح شد!

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب بازی دوستانه با نتیجه یک بر صفر برابر بلغارستان صاحب پیروزی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز _پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه_ در قالب دیداری دوستانه در چارچوب فیفادی شهریورماه و در ورزشگاه هریستو بتوف شهر پلودیف مقابل بلغارستان به میدان رفت و موفق شد این بازی تدارکاتی را با تک‌گل محمد محبی به‌سود خود به پایان برساند و برای ششمین بازی متوالی تن به شکست نداد.

لازار لوکیچ (داور وسط)، دراگان بوگیچویچ و بویان بابوویچ (کمک‌ها) و کریستین کولف (داور چهارم) کوبل‌داوری بازی تدارکاتی شاگردان امیر قلعه‌نویی در برابر بلغارستان را تشکیل می‌دادند و قضاوت خوبی از خود به‌نمایش گذاشتند که با برتری تیم ملی کشورمان همراه شد.

علیرضا بیرانوند (پیام نیازمند از دقیقه ۲۳)، احسان حاج‌صفی (محمد دانشگر از دقیقه ۴+۹۰)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (روزبه چشمی از دقیقه ۸۳)، علیرضا جهانبخش (میلاد محمدی از دقیقه ۸۳)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، سامان قدوس (شهریار مغانلو از دقیقه ۵۷)، محمد محبی، احمد نورالله‌ی (علی کریمی از دقیقه ۵۷) و رامین رضائیان با هدایت امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی به‌میدان رفتند.

همچنین دیمیتار میتوف، دیمو کراستف، الکس پتکوف، ایلیا گروف، ویکتور پوپوف، ایوان یوردانوف، آندریان کرایف، ایوایلو چوچف، لوکاس پتکوف، کریل دسپودوف و پرسلاو بوروکوف به سرمربی‌گری ملادن کرستاییچ بازیکنان تیم ملی فوتبال بلغارستان را تشکیل می‌دادند.

مصدومیت علیرضا بیرانوند در نیمه نخست بازی اتفاق مهم دیگری بود، او پس از پرتاب بلندی که انجام داد از ناحشیه کشاله ران مصدوم شد و پیام نیازمند درون دروازه تیم ملی قرار گرفت. کشیدگی بدن بیرانوند باعث توقف بازی شد تا بیرانوند همچون بازی با انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ و دیدار با ازبکستان در فینال تورنمنت کافا دچار آسیب‌دیدگی شود و نتواند بازی را ادامه دهد.

سومین مصدومیت بیرانوند با پیراهن تیم ملی ایران در یک سال گذشته رخ داد تا شرایط دروازه تیم ملی را در آستانه جام ملت‌های آسیا تحت تأثیر قرار دهد. ضمن اینکه دیگر نکات این بازی کارت‌های زرد کم آن بود؛ در دقیقه هشت این دیدار دیمو کراستف از داور کارت‌زرد دریافت کرد و دقایق ۶۸ و ۸۰ نیز شهریار مغانلو، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمد دانشگر در دقیقه ۶+۹۰ از ایران کارت‌زرد گرفتند.

در دقیقه چهاردهم این بازی بود که اشتباه عجیب خط دفاعی تیم ملی بلغارستان با توپ‌ربایی سامان قدوس همراه شد و پاس این بازیکن در دهانه دروازه که خالی از دروازه‌بان بود به محمد محبی رسید و ضربه سر این بازیکن به گل تبدیل شد تا چهارمین گل ملی وینگر لژیونر کشورمان روی پاس‌گل سامان قدوس به‌ثبت برسد.

این بازی در ورزشگاه ١٨ هزار و ۷۰۰ نفری هریستوف بوتف بلغارستان برگزار شد و تعداد ٢٠٠ ایرانی با در دست داشتن پرچم‌های ایران به حمایت از تیم ملی پرداختند. ضمن اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد در دوران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی برای پنجمین بازی متوالی به پیروزی برسد که البته همه آن‌ها تدارکاتی و دوستانه بوده است.

کد خبر 685858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.