نصب ۱۸ اخطاریه برای املاک خطرآفرین در ۵ ماه نخست سال جاری

شهردار قزوین گفت: ۱۸ پلاکارت اخطاریه برای املاک خطرآفرین در پنج ماه نخست امسال در راستای تامین امنیت شهروندان، پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و ایجاد خسارات جانی و مالی نصب شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۸ پلاکارت اخطاریه برای املاک خطرآفرین در پنج ماه نخست سال‌جاری توسط ناحیه امامزاده حسین (ع) در راستای تأمین امنیت شهروندان نصب شد.

وی افزود: کارشناسان ناحیه امامزاده حسین (ع) در بازدید از محلات مختلف، املاک خطرساز و در حال ریزش را شناسایی کردند و با نصب بنر اخطاریه به صاحبان و مالکان این املاک برای رفع کردن خطر، اخطار دادند.

شهردار قزوین با اشاره به ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱۰، شهرداری می‌تواند وضعیت زمین و بناهای مخروبه نامناسب یا نیمه‌تمام که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی با پاکی و زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد را به مالک اخطار دهد.

صباغی اضافه کرد: در صورت مراجعه نکردن مالکان یا تمکین از قانون، معاونت خدمات شهری شهرداری این منطقه به رفع خطر موارد اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که ساختمان‌های مخروبه محلی برای انباشت زباله، شیوع بیماری‌های عفونی و ایجاد منظره نازیبای محیط شهری می‌شود، شهرداری ابتدا به صاحبان این نوع بناها اخطار می‌دهد و در صورت توجه نکردن به اخطار، شهرداری نسبت به رفع خطر ساختمان مربوطه اقدام می‌کند.

شهردار قزوین از ابلاغ ۴۵ مورد اخطار برای تخریب یا پلمب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و اجرای حکم در منطقه دو قزوین در راستای پیگیری امور شهروندان خبر داد و گفت: از مجموع پرونده‌های اجرای احکام منطقه دو شهرداری قزوین در مردادماه، یک مورد مربوط به اجرای حکم تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز و یک مورد مربوط به اجرای حکم جریمه است.

صباغی افزود: مردادماه سال جاری ۲۲ پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع داده شد که در میان آن‌ها یک مورد اعاده به وضع سابق یا تخریب در داخل شهر و دو مورد پلمب ساختمان غیرمجاز دیده می‌شود.

کد خبر 685851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.