کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به تعهدات خود در ساخت منازل عمل کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمیته امداد به تعهدات خود در ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان دنا عمل کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی وقوع زلزله مهیب بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ در شهرستان دنا بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تخریب یا دچار آسیب شدند.

قریب به ۹۷۰ منزل مسکونی در شهر سی‌سخت و ۳۵ روستای این شهرستان تخریب و بالغ بر هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی آسیب‌دیده و نیاز به بازسازی داشتند.

از همان ابتدای زلزله تمامی دستگاه‌ها پای کار آمدند و ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیده با توجه به شرایط جغرافیایی و سرمای هوا در دنا مورد تأکید مسئولان قرار گرفت.

۱۶۰ واحد از منازل مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی در شهرستان دنا در پی وقوع زلزله آسیب دیدند و از همان ابتدا ساخت سریع منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان مورد توجه مسئولان و حتی رسانه‌های استان قرار گرفت.

در این راستا قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مطابق بررسی‌های به عمل آمده در ستاد بحران مشخص شد که در زلزله شهرستان دنا تعداد ۱۶۰ واحد از منازل مسکونی جامعه هدف کمیته امداد در این شهرستان آسیب دیده شناسایی شدند.

وی گفت: از این تعداد ۶۰ مورد مسکن شهری و ۱۰۰ مورد مسکن روستایی بوده‌است، که با هماهنگی‌های صورت پذیرفته دستگاه‌های متولی، مراتب ساخت و ساز و بازسازی ۱۶۰ واحد آسیب‌دیده با دستور مستقیم رئیس محترم کمیته امداد کشور، در بررسی حضوری در شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

مبشری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های متواتر تعداد ۱۰۰ مورد مسکن روستایی همگی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از تعداد ۶۰ مورد مسکن شهری تعداد ۵۲ مورد تکمیل و بهره‌برداری و هشت مورد دیگر که خود مددجویان مجری احداث بودند، به پیمانکار دلخواه خود واگذار شد.

وی گفت: علیرغم دریافت تمام اعتبار مورد تعهد کمیته امداد، مددجویان در این هشت مورد قادر به پرداخت وجه قرارداد فی‌مابین خود و پیمانکار طرف قرارداد نبوده و همین امر موجب طرح شکایت پیمانکار در مراجع قضائی از مددجویان شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موارد از طریق حوزه حقوقی این اداره کل مورد رصد می‌باشد تا با معاضدت حقوقی لازم مددجویان برابر ضوابط احقاق حق نمایند.

کد خبر 685837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.