تردد بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای استان گفت: تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه‌های مرزی استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جولانژاد امروز پنجشنبه _شانزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول ماه صفر لغایت ۲۰ صفر (روز اربعین) تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه‌های مرزی استان به ثبت رسیده است که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ زائر بود.

وی افزود: ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ تبعه خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه، تردد کردند و از ابتدای ماه صفر تا کنون دو میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی نیز از مرزهای استان تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه در محورهای استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ادامه داد: مجموع ورود به استان ۷۹۶ هزار و ۷۸۲ وسیله نقلیه و خروج ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان پلاک مشاهده شده در خوزستان از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان تصریح کرد: از اول صفر لغایت ۲۰ صفر (روز اربعین)، با انجام ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه، تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای عزیمت به مقاصد خود استفاده کردند و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام ۳ هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابجا شدند.
وی با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌های مرزی خوزستان گفت: در حال حاضر نیز به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرز شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه مستقر هستند، جابجایی زائران از این دو روان و مشکلی در خصوص تأمین ناوگان وجود ندارد.

کد خبر 685807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.