مرمت قنوات آسیب دیده شهرستان بن مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری درخواست اختصاص اعتبار به منظور مرمت قنواتی که در سیل اخیر آسیب دیده‌اند را مطرح کرد و گفت: مرمت قنوات خسارت دیده شهرستان بن باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز_ پنجشنبه شانزدهم شهریورماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تخصیص اعتبار و تسهیل در احداث ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش شیدا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه جاده‌های بین مزارع در شهرستان بن وضعیت مطلوبی ندارد، لازم است جهاد کشاورزی استان نسبت به اصلاح، ترمیم و مرمت این جاده‌ها چاره‌اندیشی کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: لازم است از واگذاری بی حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود.

بهارلویی درخواست اختصاص اعتبار به منظور مرمت قنواتی که در سیل اخیر آسیب دیده‌اند را مطرح کرد و ادامه داد: از مرمت قنات حمزه کهریز بارده تشکر می‌کنیم اما مابقی قنوات خسارت دیده شهرستان بن، نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اختصاص تسهیلات بلاعوض یا کم‌بهره به کشاورزانی که باغات آن‌ها بیمه نیست و دچار خسارت شده‌اند را ضروری دانست.

عطاالله حسین‌پور، سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه تاکید کرد: توجه نکردن جهاد کشاورزی به ساخت‌وسازهای خارج از محدوده شهر در شهرستان لردگان مشکل‌ساز شده است.

وی اظهار کرد: افزایش اعتبارات لازم برای اقدامات عمرانی از جمله سرجوهای کشاورزی، کانال‌های کشاورزی، ایجاد و مناسب‌سازی جاده‌های دسترسی به مراتع کشاورزی در شهرستان لردگان از ضروریات است.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم توجه و حمایت ویژه از کشاورزان بخش رودشت، خاطرنشان کرد: اختصاص یک نمایندگی جهاد کشاورزی به شهر سردشت و بخش رودشت درخواست می‌شود.

حسین‌پور گفت: تخصیص، تأمین و انتقال آب سردشت میلاس که موجب احیای مجدد دشت میلاس و اراضی سردشت می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد تا با احیای مجدد، حدود ۱۰۰۰ خانوار بهره‌مند شوند و حدود ۳۰۰۰ هکتار اراضی مجدد به چرخه تولید محصولات کشاورزی در قالب اراضی آبی برگردند.

وی تاکید کرد: تخصیص، تأمین و انتقال آب دشت ریگ چله گاه باعث احیای مجدد حدود ۵۰۰۰ هکتار اراضی آبی می‌شود با این امر حدود ۱۵۰۰ خانوار بهره‌مند خواهند شد.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ها را ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان لردگان و کم شدن منابع آبی زیرزمینی، آب‌های سطحی و جاری این طرح‌ها جوابگو هستند.

حسین‌پور اظهار کرد: توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در شهرستان لردگان با توجه به پتانسیل‌های خوب شهرستان پیشنهاد می‌شود.

وی تاکید کرد: تأمین اعتبارات لازم برای آبیاری نوین در شهرستان لردگان را جزو مهم‌ترین ضروریات بخش کشاورزی شهرستان لردگان می‌دانم.

کد خبر 685756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.