استفاده از فضاهای خالی شهر برای توسعه ورزش همگانی در دستور کار باشد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازم است فضاهای خالی موجود در سطح محلات شهر در راستای توسعه ورزش همگانی به منظور ارتقای سلامت شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _پنجشنبه شانزدهم شهریورماه_ در جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان بروجن در حوزه‌های علمی، پژوهشی و ورزشی، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم حرف اول را می‌زند، بر همین اساس انتظار داریم مطالباتی که از زبان شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم مطرح می‌شود، در اولویت کاری قرار گیرد تا از فرار نخبگان و مهاجرت‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه حضور مدیران در جمع‌های مردمی مرهمی بر زخم آن‌ها است و تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند، افزود: ضروری است فضاهای خالی موجود در شهرها در راستای توسعه ورزش همگانی و ارتقای سلامتی مردم در سطح محلات مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: حضور تشکل‌های غیردولتی در جلسات ساماندهی امور جوانان ضرورت دارد، نظرات این تشکل‌ها باید در راستای سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

صفیان با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش و جوانان گامی مهم در راستای کاهش مسائل اجتماعی است، تاکید کرد: توجه به ورزش و برنامه‌ریزی دقیق برای جوانان به واسطه ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مفاهیمی همچون تندرستی، بهداشت، رشد فردی و اجتماعی و سلامت روحی ارتباط نزدیکی با تربیت بدنی و ورزش دارد و لازم است همواره به ورزش توجه ویژه شود و پرورش جوانان و آماده کردن آن‌ها برای مشکلات فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: ورزش از مهم‌ترین عناصر بهداشت جسمی و روانی است و چنانچه به صورت مرتب انجام شود، اعتماد به نفس فرد را تقویت می‌کند و سبب افزایش فعالیت‌های اجتماعی و تداوم سلامت جسمی، روانی و نشاط و تحرک مداوم در زندگی فرد می‌شود.

صفیان گفت: تقویت بخش ورزش به عنوان بزرگ‌ترین کمک به جامعه موجب پیشرفت و سلامت دیگر بخش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به نقش ویژه ورزش در سلامت جسم و روح افراد جامعه افزود: با توجه به تأثیر ورزش در زندگی انسان‌ها، توسعه اماکن ورزشی در شهرها و روستاهایی که دسترسی کمتری به امکانات دارند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اختصاص تجهیزات به سالن‌های ورزشی و رسیدگی به میادین چمن و استخر شناهای شهرستان بروجن و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شهرستان بروجن ابراز امیدواری کرد: در سفر بعدی مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال‌وبختیاری به شهرستان بروجن بخش عمده مشکلات حوزه ورزش رفع شده باشد.

کد خبر 685738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.