مراجعه بیش از ۱۳۰۰ زائر به بیمارستان شهید شیخ‌الاسلام در مرز باشماق مریوان

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام گفت: تا پایان روز گذشته، هزار و ۳۱۴ زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام که در مرز باشماق مریوان مستقر شده است، مراجعه کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مصطفی فرامرزی اظهار کرد: از بیست‌وهفتم مردادماه تا پایان روز گذشته، هزار و ۳۱۴ زائر اربعین حسینی که مرز باشماق مریوان را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کرده بودند، برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید محمد شیخ‌الاسلام که در این مرز مستقر شده است، مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۲۵۵ زائر به صورت سرپایی درمان، ۵۹ نفر بستری و ۱۸ نفر نیز برای ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام ادامه داد: بیشترین علت مراجعه به این بیمارستان، گرمازدگی، اسهال و استفراغ، گلودرد و سردرد، فشارخون، گزیدگی، دیابت و تروما بوده است.

فرامرزی با اشاره به اینکه ۳۰ نیروی درمانی در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بیمارستان سیار ۵۰ تخت‌خوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام از بیست‌وهفتم مردادماه امسال برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه مرزی باشماق شهرستان مریوان مستقر شده است و به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 685737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.