نصب و بهسازی تابلوهای ترافیکی سطح شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: به‌منظور افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات درون‌شهری، عملیات نصب و بهسازی تابلوها و علائم ترافیکی در سطح شهر قزوین به‌طور مستمر در حال اجرا است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از ادامه عملیات چمن‌زنی بوستان‌ها و میادین شهر قزوین خبر داد و اظهار کرد: در ادامه طرح پیرایش فضای سبز و حفظ کیفیت بوستان‌ها و میادین شهری، عملیات چمن‌زنی و حاشیه‌زنی در سطوح چمن‌کاری شده مناطق چهارگانه به صورت متناوب در برنامه نگهداری قرار دارد.

وی با اشاره به تداوم عملیات بهسازی خط‌کشی گذرهای عرضی عابر پیاده افزود: با توجه به لزوم رنگ‌آمیزی و بهسازی گذرهای عرضی عابر پیاده با اولویت معابر پرتردد سطح شهر و به‌منظور تشخیص، رؤیت‌پذیری خطوط عابر پیاده و ایجاد انضباط ترافیکی، خط‌کشی گذرهای عرضی خیابان بوعلی سینا و فردوسی بهسازی شد.

شهردار قزوین با اشاره به عملیات نهضت شبانه روکش مکانیکی آسفالت در بلوار شهید باهنر خاطرنشان کرد: در مسیر خدمت‌رسانی هدفمند و متوازن به شهروندان و ضرورت بهسازی روکش آسفالت معابر اصلی شهری، عملیات تراش آسفالت و روکش مکانیکی آسفالت به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع در ضلع غرب بلوار شهید باهنر حد فاصل دانشگاه علوم پزشکی تا ورودی نسیم شمال توسط معاونت عمرانی منطقه چهار به انجام رسید.

صباغی از اتمام درزگیری حدفاصل چهارراه هشت بهشت تا میدان سرداران به طول پنج هزار متر خبر داد و تصریح کرد: این عملیات به منظور بهسازی آسفالت به قطر یک سانتی‌متر و به عمق دو سانتی‌متر تراشیده، بلافاصله بادگیری و به منظور چسبندگی مواد درزگیری انجام می‌شود، هم‌اکنون عملیات درزگیری در خیابان اسدآبادی منطقه شهرداری در قالب نهضت شبانه در حال اجرا است.

وی از اجرای عملیات احداث جزایر ترافیکی در تقاطع رزمندگان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اصلاح هندسی تقاطع رزمندگان و به منظور هدایت جریان ترافیک در این تقاطع، احداث جزایر ترافیکی در حال اجرا است.

شهردار قزوین ادامه داد: جزایر ترافیکی در محدوده فوق، نقش جداکنندگی برای پیشگیری از تداخل جریان ترافیک دارد که با شتاب مضاعف در حال انجام است و به‌زودی تکمیل خواهد شد.

صباغی گفت: با توجه به افزایش حضور شهروندان در بوستان‌ها، نظارت بیشتر بر سرویس‌های بهداشتی در مسائل بهداشتی، کنترل روشنایی، تعمیر و تعویض شیرآلات و حل معضلات حاشیه‌ای به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش علائم ترافیکی در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی اظهار کرد: به منظور افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات، عملیات نصب و بهسازی تابلوها و علائم ترافیکی در سطح شهر به‌طور مستمر در حال اجرا است.

شهردار قزوین ادامه داد: بر همین اساس، عملیات بهسازی و ساماندهی تابلوها و علائم ترافیکی در بلوار امام علی (ع)، بلوار شهید مطهری، بلوار امیر کبیر، بلوار شهید صیاد شیرازی، بلوار حج و رزمندگان انجام شد.

صباغی تاکید کرد: هدف اصلی از نصب و بهسازی تابلوهای ترافیکی در سطح شهر، حفظ سلامت و امنیت تردد کاربران ترافیکی است، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود به علائم ترافیکی به منظور افزایش ایمنی تردد و نظم در عبور و مرور توجه و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

کد خبر 685676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.