تردد بیش از ۸۵۰ هزار نفر از مرز خسروی

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اعلام اینکه همه امکانات لازم برای بازگشت زائران اربعین به شهرهای خود در مرز خسروی آماده است، گفت: میزان تردد زوار اربعین از مرز خسروی در این استان از مرز ۸۵۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شعبانی روز چهارشنبه پانزدهم شهریور در جمع خبرنگاران در مرز خسروی اظهار کرد: میزان تردد زوار اربعین از مرز خسروی در این استان از مرز ۸۵۰ هزار نفر گذشت و انتظار داریم امروز و امشب شاهد اوج برگشت زوار در مرز خسروی باشیم.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: برای انتقال سریع زوار که در حال بازگشت از مراسم راهپیمایی اربعین هستند علاوه بر اتوبوس‌های شهری که در مرز خسروی مستقر شده‌اند اتوبوس‌های بین شهری نیز به مقاصد مراکز استان‌های مختلف کشور پیش بینی شده است.

وی گفت: علاوه بر اتوبوس، تعدادی خودروی ون نیز در پایانه این مرز استقرار یافته‌اند تا در روند بازگشت زائران تسهیل انجام شود و تعدادی از اتوبوس‌هایی که زوار را به شهر کرمانشاه منتقل خواهند کرد برای آسایش بیشتر زائران به صورت رایگان اقدام به حمل آنها خواهند کرد.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه اضافه کرد: تمام امکانات و فضاهای لازم برای بازگشت زوار به شهرهای خود آماده است و علاوه بر اینکه در مسیر رفت موکب‌های ایجاد شده است در مسیر بازگشت نیز به تعداد لازم موکب‌های تعبیه شده است که در هر ساعتی از شبانه روز آماده اسکان و پذیرایی زوار با غذاهای گرم و سرد خواهند بود و تلاش شده است تمامی نیازمندی‌های زائرین محترم برطرف شود و توصیه می‌کنیم زائرین پس از بازگشت به کشور در این موکب‌ها یک روز را استراحت کنند و سپس به شهرهای خود بازگردند.

به گزارش ایمنا، مرز رسمی و بین‌المللی خسروی در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تاریخی قصرشیرین واقع شده است و تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم است که این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در ادوار گذشته نیز به عنوان دروازه اصلی کربلا نزد ایرانیان معروف و مشهور بوده است.

کد خبر 685663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.