تیم ملی بلغارستان با جوانان کم‌تجربه مقابل شاگردان قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال بلغارستان فردا در قالب مصاف دوستانه در خانه از تیم ملی فوتبال ایران پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال بلغارستان و ایران فردا _پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه_ برگزار می‌شود و بلغارستانی‌ها خود را مهیای جدال با مونته‌نگرو در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ می‌کنند. آن‌ها تاکنون با دو باخت و دو تساوی در جدول پنج تیمی گروه‌شان تنها بالاتر از لیتوانی قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه تنها دو تیم از هر گروه صعود خواهند کرد شانس زیادی برای صعود ندارند.

در این گروه مجارستان و صربستان با هفت امتیاز صدرنشین هستند و فاصله‌ای پنج امتیازی با بلغارها دارند. سه‌رنگ‌ها فقط دو بار شانس حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا را به دست آورده‌اند که آخرین آن در سال ۲۰۰۴ بود که با حذف در دور گروهی همراه شد. تیم هفتادوهفتم رنکینگ فیفا در لیست خود ۱۵ بازیکن از لیگ داخلی و ۱۱ بازیکن لژیونر دارد. بازیکنان داخلی از ۶ تیم مختلف دعوت شده‌اند که سه تیم زسکا ۱۹۴۸، لودوگورتس و لفسکی صوفیه با ۵، ۳ و ۳ بازیکن، بیش‌ترین سهمیه را از این حیث به خود اختصاص داده‌اند.

در سوی دیگر ماجرا ۱۱ بازیکن لژیونر از یونان (۲)، ایتالیا (۳)، انگلیس، لهستان، رژیم اشغالگر قدس، اسکاتلند، جمهوری چک و آلمان هستند. هیچ‌کدام از بازیکنانی که در کشورهای معتبر اروپایی، چون ایتالیا، انگلیس و آلمان مشغول هستند، هم‌اکنون در سطح اول حاضر نیستند و در عضویت تیم‌های سطح دومی اسپتزیا، کرمونزه، کاتانازارو، لیدزیونایتد و گروترفورث هستند. شاید بتوان از کیریل دسپودوف به عنوان یکی از آماده‌ترین بازیکنان بلغارستان یاد کرد. مهاجم و کاپیتان تیم ملی بلغارستان برای تیم پائوک یونان بازی می‌کند.

کراستاییچ از جولای ۲۰۲۲ سرمربی تیم ملی بلغارستان شده است. تیم تحت هدایت او در سال ۲۰۲۳ بردی نداشته و با ۲ باخت و ۲ تساوی در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ به مصاف ایران می‌آید. آن‌ها آخرین پیروزی خود را در نوامبر ۲۰۲۲ برابر قبرس در دیداری دوستانه جشن گرفتند و پس از آن مقابل لوکزامبورگ متوقف شدند تا حالا با هدف شکستن طلسم پنج بازی بدون برد به مصاف یوزه‌ای ایرانی بروند.

در بین بازیکنان دعوت شده تنها دو بازیکن ۳۰ و بالای ۳۰ سال سن دارند و ۱۳ نفر متشکل از بازیکنانی هستند که ۲۳ و کمتر از ۲۳ سال، سن دارند. این نشان می‌دهد که شیرها در نظر دارند با میدان دادن به بازیکنان جوان نسل جدید خود را بسازند. ۳ نفر از دعوت‌شده‌ها سابقه بازی ملی ندارند و ۱۳ نفر هم هنوز بازی‌های ملی‌شان دو رقمی نشده است. در کنار این باید توجه داشت که سه‌رنگ‌ها، سه روز پس از دیدار با ایران باید یک مسابقه رسمی را برگزار کنند و همین مساله باعث می‌شود تا احتمالاً، سرمربی صربستانی آن‌ها از بازیکنان جوان تیمش برابر ایران بیش‌تر بازی بگیرد و آن‌ها را محک بزند.

لیست بازیکنان تیم ملی بلغارستان برای این دیدار به‌شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: ایوان دیولگروف (چرنومور) دنیل نائوموف (زسکا ۱۹۴۸) دیمیتار میتوف (سنت جانستون اسکاتلند)

مدافعان: پتکو هریستوف (اسپتزیا ایتالیا) سیمئون پتروف (زسکا ۱۹۴۸) دیمو کراستف (کاتانزارو ایتالیا) والنتین ایوانوف (کرمونزه ایتالیا) الکس پتکوف (اسلاسک وروکلاو لهستان) ایوان توریتسف (زسکا صوفیه) ویکتور پوپوف (چرنومور) پاتریک گابریل گالچف (لفسکی صوفیه)

هافبک‌ها: ایوان استفانوف (لفسکی صوفیه) ایلیا گروئف (لیدزیونایتد انگلیس) آندریان کرائف (لفسکی صوفیه) ایوایلو چوچف و نیکولا ای لیف (زسکا ۱۹۴۸) ایوان یوردانوف و دمونیک یانکوف (لودوگورتس رازگراد) ایلیان ای لیف (کیفیسیا یونان) لوکاس پتکوف (گروتر فورث آلمان)

مهاجمان: کریل دسپودوف (پائوک یونان) اسپاس دلف (لودوگورتس رازگراد) گئورگی روسف (زسکا ۱۹۴۸) مارتین مینچف (اسپارتا پراگ جمهوری چک) پرسلاو بوروکف (آردا)

ایران و بلغارستان در اردیبهشت سال ۱۳۵۷ و در دیداری دوستانه به میزبانی تهران پیش از جام جهانی ۱۹۷۸ به مصاف هم رفتند که بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در آن مسابقه علی پروین تنها گل تیم حشمت مهاجرانی را به‌ثمر رساند و فردا پپس از ۴۵ سال بازهم این دو تیم باید در برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند.

کد خبر 685661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.