مدیریت بحران برای احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در استان تهران هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در این استان هشدار داد و گفت: شهروندان نسبت به استحکام سازه‌های موقت و سست و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز _چهارشنبه پانزدهم شهریورماه_ ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: همزمان با حضور گسترده و باشکوه مردم ولایی استان تهران در تجمع عظیم جاماندگان اربعین، امروز شاهد ارائه خدمات دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در استان تهران بودیم که این مراسم تاکنون در امنیت و سلامت کامل برگزار شده است.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از بعد از ظهر فردا پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه تا روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه شاهد ناپایداری همرفتی خواهیم بود و در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرق گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی نیمه جنوبی استان برای فردا ۱۶ و پس فردا ۱۷ شهریور ماه با گاهی وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گردوخاک همراه خواهد بود گفت: از ساکنان این مناطق در خواست می‌کنم، احتیاط لازم را با توجه به احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات داشته باشند و نسبت به ایمن سازی این اجسام اطمینان لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: در زمان وقوع باد شدید احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد لذا مثل همیشه توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که ذی نفعان از استحکام سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی مطمئن شوند، برای اینکه با حوادث ناگوار روبرو نشویم.

یزدی مهر در خصوص پارک خودرو در کنار و زیر درختان کهنسال و خشک نیز هشدار داد و گفت: از مردم در خواست می‌کنم، توصیه‌های مدیریت بحران در این خصوص را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای طی ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی در استان تهران به ویژه نواحی جنوب و جنوب غرب احتمال وقوع این پدیده وجود دارد.

وی بابیان اینکه آمادگی همه جانبه دستگاه‌های ذیل مدیریت بحران به واسطه انجام مانورهای مختلف، ضروری است، گفت: ابلاغ صدور هشدار برای تمام دستگاه‌های تابعه انجام شده است.

کد خبر 685639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.