تردد بیش از ۱۱۰ هزار زائر از مرز تمرچین

معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزارنفر زائر از مرز تمرچین تردد کردند که علاوه بر زائران داخلی شاهد حضور زائرانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان، روسیه و آلمان نیز بودیم.

یحیی حسینخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از تمامی زائرانی که مرز تمرچین که برای رفت و برگشت این مسیر را انتخاب کردند و همه مردم و دست‌اندرکاران میزبانی زائران در پیرانشهر و آذربایجان غربی تشکر می‌کنم.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۱۱۰ هزار نفر زائر از مرز تمرچین تردد کرده‌اند که آمار ورود و خروج را شامل می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی گفت: از کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان، روسیه و آلمان شاهد حضور در تمرچین برای پیوستن به پیاده روی عظیم اربعین حسینی بودیم.

حسینخانی ادامه داد: سلامت زائران و امنیت آنها مهمترین موضوع مورد توجه بود و در مسیر رفت زائران خدمات شبانه روزی انجام می‌گرفت.

وی تصریح کرد: مقدمات بازگشت از کربلا و نجف به سمت بغداد و کاظمین و سپس به اربیل و تمرچین از طریق ترمینال‌های رسمی فراهم شده و به زائران توصیه می‌کنیم صرفاً از همین طریق گذر کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: زائران در هنگام بازگشت از حمل و انتقال اقلام ممنوعه خودداری کنند و این سفر را برای خود و خانواده‌هایشان تلخ نکنند.

حسینخانی یادآور شد: زائران برای پیشگیری از مشکلات بعدی توجه داشته باشند که مهر خروج و ورود در گذرنامه آنها درج شده باشد.

وی اظهار کرد: شرایط جسمی و بدنی زائران در بازگشت به کشور به علت وضعیت موجود تغییر پیدا می‌کند و دچار گرمازدگی و یا حتی سرماخوردگی می‌شوند و از این رو اکیپ‌های مورد نیاز در مرز مستقر شده‌اند تا به زائران در این راستا خدمت رسانی کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی افزود: تا گذر آخرین زائر به داخل کشور و تا تاریخ ۲۵ صفر (۲۰ شهریورماه) موکب‌ها در داخل کشور به خدمات رسانی ادامه خواهند داد و تاکید استاندار آذربایجان غربی است که خدمات کامل حتماً ارائه شود.

حسینخانی گفت: از زائرین تقاضا داریم پس از ورود به خاک کشور ابتدا در موکب‌ها استراحت کافی داشته باشند و سپس با خودروهای خود عازم جاده‌ها شوند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه روزی عوامل انتظامی و مرزبانی و تمامی دستگاه‌های امنیتی متولی، با اقتدار هم در آن سوی مرز و هم در این سو تا به این لحظه هیچ گزارشی نداشته‌ایم و زوار با کمال آرامش رفته بودند و هم اکنون در حال بازگشت هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی افزود: دومین سال تردد زائران از تمرچین نسبت به سال اول بسیار خوب بود و قطعاً سال آینده نیز شرایط ایده آل تر خواهد شد.

ادامه داد: سال آینده تلاش می‌کنیم زائران یکسره از مرز تمرچین بدون تغییر وسیله حمل و نقل سریع‌تر و با آسودگی بیشتر به کربلا برسند.

حسینخانی با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: زمانی در پیرانشهر صدای توپ و خمپاره می‌آمد اما اکنون صدای یا حسین (ع) در همه جا پیچیده است و این از برکات امام حسین (ع) بوده و با جانفشانی شهدا ایجاد شده است.

کد خبر 685605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.