وجود ۳۹۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در سطح استان فارس

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق آخرین برآورد آماری در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد کم‌سواد و بی سواد استان به ۳۹۰ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، مجید احمدی در جلسه هم‌اندیشی با مدیران پیشکسوت سوادآموزی استان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، در سنین شش سال به بالا حدود ۴۹۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در سطح استان وجود داشت و این آمار زیبنده استان فارس نبود که با تلاش‌های شبانه روزی صورت پذیرفته، طبق آخرین برآورد آماری در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۹۰ هزار نفر کاهش یافته است اما قطعاً این پایان راه نخواهد بود و این تلاش‌ها تا ریشه‌کنی بی‌سوادی و کم‌سوادی در سطح استان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: سازمان نهضت سوادآموزی با دستور بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) شکل گرفته است و همه باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا با همفکری بتوانیم مشکلات را رفع و به سرانجام بخشی در حوزه سوادآموزی برسیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: نهضت سوادآموزی وظیفه دارد افراد بی‌سواد و کم‌سواد ۱۰ سال و بالاتر را به طور کامل تحت پوشش آموزش قرار دهد و فرهنگ ایرانی اسلامی را نشر دهد تا افراد زندگی بهتر و زیباتری داشته باشند و در جهت ساخت ایرانی قوی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، سربازان فرهنگی در سطح شهر و روستاها هستند که در کنار تدریس سواد، با ارائه آموزش قرآن و نماز تلاش می‌کنند تا سطح فرهنگی و اعتقادی سوادآموزان را ارتقا بخشند.

احمدی با بیان اینکه فرزندان ما آینده‌سازان این کشور هستند و باید در بحث تربیت آنان نهایت تلاش خود را به کار گیریم، تصریح کرد: بدون شک وجود اولیای باسواد در کنار این فرزندان زمینه پیشرفت و موفقیت آنان را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که وجود پیشکسوتان با تجربه‌های ارزشمند بتواند به ارتقا سطح سوادآموزی کمک شایانی کند و مقرر شده این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مدیران اسبق و پیشکسوت سوادآموزی استان به بیان نقطه نظرات و تجربیات ارزشمند خود در رابطه با مسائل حوزه سوادآموزی پرداختند.

کد خبر 685583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.