حضور پرشور مردم شیراز در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی

عزادارن و سوگواران حضرت سیدالشهداء در مراسم راهپیمایی جا ماندگان اربعین حسینی شهر شیراز از گوشه گوشه شهر با دل‌های شکسته و با در دست داشتن بیرق‌های سیاه به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ حرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زیارت اربعین در احادیث فراوانی از امامان معصوم (ع) بسیار سفارش شده و به زمان و مکان استحباب بیشتر این زیارت، اشاره شده است و در مناسبت‌های گوناگون به آن ترغیب و در حدیثی، یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده شده است.

زیارت اربعین به قدری در پاسداشت مقام سیدالشهدا (ع) تأثیر داشته است که امروزه به حضور میلیونی زائران حسینی در کربلا تبدیل شده است، اما هر سال جمعیت بسیاری از حضور در کربلای معلی و نجف اشرف برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی جا می‌مانند، اما در روز اربعین با حضور در مراسم راهپیمایی جاماندگان به سمت حرم‌های مطهر با عزاداران در کربلای معلی همراه و هم‌نوا می‌شوند.

عاشقان و دلدادگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) از ساعت هشت صبح امروز_ چهارشنبه پانزدهم شهریور_ از محل میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، چهارراه پیروزی، خیابان ۹ دی و به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ حرکت خود را آغاز کردند.

عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) با در دست داشتن بیرق‌های سیاه و تشکیل دسته‌های عزاداری و نوای «یا حسین» در این مسیر حرکت کردند و در این مسیر که موکب‌های متعدد فرهنگی و مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی برپا شده بود به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی داشتند.

گفتنی است در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسین علاوه بر مردم، استاندار فارس، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا حضور داشتند و با حضور در آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نماز جماعت ظهر اربعین اقامه شد.

به گزارش ایمنا، مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی به جز شهر شیراز در بیش از ۳۰ شهرستان استان فارس برگزار شد و مردم با حرکت به سوی بقاع متبرکه و امامزادگان عشق و ارادت خود را به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

کد خبر 685578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.