روکش آسفالت ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی منتهی به تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در یکسال گذشته ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی منتهی به تمرچین با اعتباری بالغ بر دو هزارمیلیارد ریال روکش آسفالت شد.

پیمان آرامون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پشتیبانی‌های انجام گرفته در خصوص سهولت تردد زائران از مرز تمرچین برای بازگشت به سایر نقاط کشور هیچ مشکلی با وجود فعالیت ۱۱ جایگاه سوخت در تأمین سوخت وسایل نقلیه زائران وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به ایجاد سه پارکینگ رایگان در پیرانشهر با ظرفیت ۵۰ هزار جای پارک، مشکلی نیز از جهت پارک خودروهای زائران تاکنون وجود نداشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به آمار عزیمت زائران به سایر مرزهای خارج از استان، تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار زائر توسط وسایل حمل و نقل عمومی از ارومیه به مرز مهران رفته‌اند.

آرامون با اشاره به آمادگی راهداری برای بازگشت زائران گفت: موکب‌های مختلفی در سطح محورهای استان برای استراحت زائرین دایر شده است تا در بازگشت به هنگام خستگی استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند تا خطرات تصادف در امان باشند.

وی با اشاره به اقداماتی که در مرز تمرچین انجام شد، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی منتهی به تمرچین با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال روکش آسفالت شده و نزدیک به یک‌هزار کیلومتر نیز خط‌کشی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال را دیگر اقدامات راهداری استان اعلام کرد و یادآور شد: اورهال کردن سیستم‌های روشنایی کل محورهای مواصلاتی استان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی محور پیرانشهر به تمرچین به طول ۱۰.۵ کیلومتر با روشنایی مناسب تأمین شده است.

آرامون از حذف نقاط حادثه‌خیز در تمامی محورهای منتهی به مرز تمرچین خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه‌ای که داشتیم در محورهای مواصلاتی برای رفاه و آسایش زائران ۹۵ هزار مترمربع پارکینگ ایجاد شده است.

وی در خصوص کل عملکرد و هزینه‌های اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با اقدامات برای آماده‌سازی تردد زائران از مرز تمرچین گفت: اقدامات عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به سایر اقدامات رفاهی، خاطرنشان کرد: برای رفاه زائران ۱۰ عدد آبخوری و آب‌سردکن و ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی در محل پایانه مرزی تمرچین احداث و مستقر شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تقاضای زائران برگشتی در تأمین سرویس‌ها، با تلاش استاندار آذربایجان غربی هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد سرویس‌های حمل و نقل وجود ندارد و مرز تمرچین به صورت ۲۴ ساعته باز است.

کد خبر 685535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.