چشم انتظاری همیشگی بیماران / مراکز فعال اهدای خون اصفهان در روز اربعین

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به چشم انتظاری همیشگی بیماران برای اهدای خون، مراکز فعال اهدای خون اصفهان در روز اربعین را تشریح کرد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان اصفهان برابر با ۳۸۸۰ واحد معادل ۱۰ روز و شهرستان اصفهان برابر با ۳۱۵۴ و احد معادل ۹.۹ روز است.

وی با بیان اینکه عوامل مراکز اهدای خون میزبانی همیشگی از اهداکنندگان خواهند داشت، افزود: همواره بیمارانی برای درمان، چشم انتظار اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های آن به سه گروه بیماران اورژانسی، بیمارانی که حیات آنها به خون و فرآورده‌های خونی وابسته است و بیماران تحت جراحی انتخابی یا الکتیو، تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش مصرف خون به دلایل متعددی هستیم که یکی از این علل‌ها مربوط به افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با وجود فرآورده‌ها و داروهای مناسب‌تر است، ادامه داد: افزایش طول عمر افراد، پیر شدن افراد یک جامعه و متعاقب آن افزایش بروز بیماری‌ها، انجام عمل‌های اکتیو و جراحی‌های بزرگ و افزایش تخت‌های فعال بیمارستانی از علل افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی به شمار می‌رود.

دهراب‌پور با بیان اینکه اهدای خون می‌تواند به عنوان یک اقدام نجات‌بخش و ایثارگرانه مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، ادامه داد: گروه خونی O منفی به دلایلی میزان مصرفی بیشتری دارد؛ در شرایط فوق اورژانس ممکن است زمانی برای تعیین گروه خونی وجود نداشته باشد و از همین رو به فرد O منفی تزریق می‌شود یا گاهی پزشک پس از متولد شدن یک نوزاد به منظور تعویض خون او از این گروه خونی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد، گفت: بانوان اصفهانی باید همت بیشتری در راستای اهدای خون داشته باشند و بدانند که اهدای خون برای بانوان هیچ اثر منفی ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نیازی همیشگی و دائمی است و از این رو با وجود ذخیره خون مناسب استان اصفهان، شهروندان همچنان اهدای خون را مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: در روز اربعین حسینی (ع) سه مرکز اهدای خون خواجو، خمینی‌شهر و کاشان از ساعت هشت تا ۱۳ فعال و پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

چشم انتظاری همیشگی بیماران / مراکز فعال اهدای خون اصفهان در روز اربعین

کد خبر 685521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.