افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی گلستان در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان از افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، علیرضا نورانی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سال ۱۴۰۰ نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به گلستان تخصیص یافت که این رقم در دو سال انتهایی دولت دوازدهم حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: از مجموع اعتبارات عمرانی هزینه شده دولت سیزدهم در گلستان، ۳۷ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گلستان بود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان افزود: با وجود اینکه تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور در دو سال گذشته، درمجموع حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال بود، اما ۲۳ درصد بیش از تعهدات، از سوی این سازمان تخصیص یافته که برای رفع مشکلات زیرساختی تأمین آب، راه، درمان و علاج‌بخشی خلیج گرگان هزینه شده و آثار مثبتی نیز به همراه داشت.

وی گفت: آمادگی گلستان در افتتاح بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در هفته دولت و در آستانه سفر استانی دوم رئیس‌جمهور در استان مهر تأییدی بر خدمات ارزنده محرومیت‌زدایی و تحقق وعده‌های دولت در پیشرفت گلستان است.

نورانی افزود: در صورت ورود نکردن رئیس‌جمهور به موضوع خلیج گرگان و اجرا نشدن اقدامات مؤثر از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تأمین منابع از طریق اخذ مصوبات هیئت دولت، خلیج گرگان در بدترین وضعیت حیات خود قرار می‌گرفت و تهدیدات انسانی و محیط زیستی آن حتی برای استان‌های هم‌جوار غیر قابل جبران بود.

وی ادامه داد: تاکید استان بر بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیرساخت‌های صنعت به‌عنوان جذب اصلی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است و تلاش می‌کنیم با پیوند بخش صنعت و کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ماندگاری و رسوب ارزش افزوده ناشی از تولید محصولات خام کشاورزی ایجاد شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: احیای واحدهای راکد در اولین گام و توسعه نشان‌های برتر گلستان در گام بعدی، جزو سیاست‌های اجرایی خواهد بود که موضوع‌های آن‌ها در آینده‌ای نزدیک در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان، تسریع‌کننده فرایند دستیابی به پیشرفت اقتصادی منطقه خواهد بود و زمینه اشتغال جوانان و نخبگان از این طریق را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 685496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.