مرکز جامع تخصصی ژنتیک در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز جامع تخصصی ژنتیک و مرکز تشخیص سرطان پستان زنان در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر امروز _سه‌شنبه، چهاردهم شهریورماه_ در نشست مشترک استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد که در رابطه با راه‌اندازی مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: بالا بودن آمار معلولان در استان نسبت به جمعیت نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: جمعیت معلولان مستمری‌بگیر استان کهگیلویه‌وبویراحمد نزدیک به ۱۸ هزار نفر است که سه درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار راه‌اندازی مرکز جامع تخصصی ژنتیک از ضروریات استان بوده و از مصوبات سفر دور دوم دولت به استان است، به همت جهاد دانشگاهی این آزمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در جهت راه‌اندازی این آزمایشگاه از حمایت‌های تمام مسئولان استانی برخوردار است و تمام عوامل باید برای ریشه‌کنی بیماری‌های ژنتیکی پای کار بیایند.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه مرکز غربالگری سرطان در استان کهگیلویه‌وبویراحمد وجود ندارد، گفت: نیازمند راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان زنان در سطح این استان هستیم.

وی افزود: این استان در زمینه رشد و شیوع سرطانی جزو استان‌های پیشتاز است و آمار ابتلاء به سرطان به‌ویژه سرطان معده، در استان بالا است که باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: در جهت پیشگیری از بیماری سرطان نیاز است موضوع استفاده از سموم در بخش کشاورزی مورد توجه باشد و حوزه اقتصادی و جهاد کشاورزی به این موضوع نظارت کنند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بزرگ در استان است که نیاز است از طریق رسانه‌ها و صداوسیما به عنوان یک مرکز علمی تأثیرگذار بیش از پیش به مردم استان معرفی شود.

کد خبر 685475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.