ضخامت ورق استیل ۳۰۴ از زبان کارشناسان شهرآهن ‌

ضخامت ورق استیل ۳۰۴ جزو ویژگی‌های این استیل نگیر است. با توجه به اینکه ورق‌های استیل ۳۰۴ از دو جنس ساده کربنی و جنس زنگ نزن هستند، در دسته استیل‌هایی که خاصیت مغناطیسی ندارند قرار می‌گیرد و به آنها استیل نگیر گفته می‌شود.

‌از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات این ورق می‌توان به خاصیت ضد زنگی و مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. در صنایع، از استیل ۳۰۴ با نام استیل ۱۸-۸ یاد می‌شود. چرا که میزان کروم موجود در این استیل ۱۸ درصد بوده و میزان نیکل موجود در آن ۸ درصد است. ورق استیل ۳۰۴ دارای کاربردهای متنوعی است. عمده ترین مصرف آن در ساخت سینک ظرفشویی، لوازم و اتصالات زنگ نزن آشپزخانه و … است.

ضخامت ورق استیل ۳۰۴ یکی از عواملی است که روی قیمت آن تاثیر دارد. البته عوامل دیگری مانند ابعاد ورق استیل، حجم مورد تقاضا و سطح مورد نیاز، نیز روی قیمت این ورق تاثیر دارد. در حال حاضر ورق استیل ۳۰۴ موجود در بازار به صورت‌های مختلفی تولید می‌شود و در ضخامت‌های ۵/۰ میلی متر تا ۵/۶ میلی متر با توجه به سفارش مشتری تولید می‌شود؛ بنابراین روش تولید آنکه از طریق نورد سرد یا نورد گرم تولید شده و ضخامت آنچه اندازه است، روی قیمت این آلیاژ تاثیر بسزایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ضخامت ورق استیل ۳۰۴ و تاثیر این ویژگی بر قیمت آن، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان بخش فروش مجموعه آهن آلات شهرآهن استفاده کنید.

انواع ورق استیل ۳۰۴ بر اساس ضخامت

انواع ورق استیل ۳۰۴ از دسته فولادهای ضد زنگ است و به آن فولاد ضد زنگ آستنیتی نگیر گفته می‌شود. به دلیل دارا بودن خواص بسیار خوب این ورق، مزایای زیادی نسبت به سایر فولادها داشته و در صنایع مختلف کاربرد دارد. این آلیاژ انواع مختلفی دارد که هر یک می‌توانند در ضخامت‌های مختلف از ۵/۰ میلیمتر گرفته تا ۵/۶ میلیمتر تهیه و تولید شوند. در بخش پیش در رابطه با مشخصات استیل ۳۰۴ کمی صحبت کردیم؛ اما بهتر است بدانید که این ورق دارای خواص مغناطیسی نیست به همین جهت به آن استیل نگیر می‌گویند. استیل‌های نگیر توسط آهنربا جذب نمی‌شوند و خاصیت مغناطیسی ندارند.

یکی دیگر از مشخصات انواع ورق استیل که دارای ضخامت‌های مختلف متفاوت می‌باشند، مقاومت در برابر خوردگی است. همین امر نیز باعث می‌شود تا در صنایع غذایی از آنها استفاده شود. مقاومت در برابر حرارت بالا و قابلیت جوش پذیری از دیگر مشخصات این استیل است. معمولاً انواع ورق که دارای ضخامت بالایی هستند، برای جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر ضخامت ورق در کاربرد آن تاثیر دارد. قبل از خرید مشتریان باید به مشخصات آن توجه داشته باشند و بدانند برای چه هدفی این ورق را خریداری می‌کنند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و ورق استیل ۳۰۴ را در ضخامت‌های مناسب تهیه کنند. امکان دریافت مشاوره برای خرید ورق استیل بر اساس ضخامت، در وب سایت فروشگاهی شهر آهن موجود است. در ادامه مطلب به انواع ورق استیل ۳۰۴ اشاره می‌کنیم.

ضخامت ورق استیل ۳۰۴ از زبان کارشناسان شهرآهن ‌

ورق استیل مات

این ورق یکی از انواع ورق ۳۰۴ است که ظاهر آن مات بوده و دارای استحکام بالایی در برابر خوردگی است. معمولاً در مواردی که ظاهر ورق تاثیر زیادی روی کار ندارد، می‌توان از این ورق با پرداخت قیمت کمتری استفاده کرد.

ورق استیل براق

این مدل یکی از پرکاربردترین انواع ورق استیل است. این ورق دارای ظاهری براق و شفاف بوده و به دلیل پولیشکاری ظاهر بسیار خوبی دارد. قیمت آن نیز نسبت به سایر انواع ورق استیل ۳۰۴ بالاتر است؛ اما در مواردی که ظاهر کار اهمیت زیادی دارد، می‌توان به راحتی از این ورق استفاده کرد. ورق استیل خش دار

استیل خش دار ۳۰۴ دارای شیارهای روی سطح آن است که برای ساخت جواهرات یا ساعت‌های مچی از آن استفاده می‌شود. این شیارهای موجود روی سطح ورق، آلودگی‌ها و چربی‌ها را مشخص نمی‌کند و به همین خاطر کاربردهای خاصی دارد.

تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که باعث بالا رفتن قیمت هر کیلو استیل ۳۱۶ نسبت به استیل گرید ۳۰۴ می‌شود.شهرآهن یکی از بهترین و معتبرترین مراجع برای اطلاع از قیمت انواع آهن آلات است. برای دریافت پاسخ سوالات خود، می‌توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

کد خبر 685472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.