۶۰ درصد اقلام نوشت‌افزار بازار ایرانی است

دبیر مجمع فعالان نوشت افزار ایرانی و نمایشگاه ایران نوشت گفت: ۶۰ درصد اقلام نوشت‌افزار دانش‌آموزی بازار، ایرانی است که امسال گردش مالی آن ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد یقینی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: ۶۰ درصد اقلام نوشت‌افزار دانش‌موزی بازار، ایرانی است که امسال گردش مالی آن ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به انواع و سطوح مختلف کیفی نوشت‌افزار افزود: هزینه خرید نوشت‌افزار ایرانی با کیفیت بدون احتساب خرید کوله‌پشتی، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، برای خرید اجناس خارجی و وارداتی این هزینه تا سه برابر هم می‌شود.

دبیر مجمع فعالان نوشت افزار ایرانی و نمایشگاه ایران‌نوشت گفت: در حالی که ابتدای دهه ۹۰ بازار نوشت افزار کاملاً وارداتی بود در هفت سال گذشته صنعت نوشت افزار در کشور شکل گرفته است و اکنون ۶۰ درصد اقلام نوشت افزار دانش‌آموزی بازار ایرانی است.

یقینی اضافه کرد: در صورت فراهم شدن اقلام اساسی، می‌توان سهم نوشت‌افزار ایرانی بازار را نیز افزایش داد، روند رشد صنعت نوشت‌افزار در سال‌های شیوع کرونا کاهشی شد، اما با برطرف شدن مشکلات تولید و تأمین مواد اولیه، واردات دستگاه و ماشین‌آلات می‌توان خطوط تولید جدید راه‌اندازی کرد و حتی شاهد صادرات نوشت‌افزار ایرانی در سال‌های آینده باشیم.

وی ادامه داد: در سال جاری آمار گردش نوشت‌افزار دانش‌آموزی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 685432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.