موافق بهره‌برداری از آزادراه شیراز به اصفهان بدون تامین ایمنی آن نیستیم

استاندار فارس با اشاره به تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان، گفت: مدیریت ارشد کشور و استان به هیچ‌وجه موافق بهره‌برداری از آزادراه بدون تامین ایمنی آن نیست و پلیس بدون اطمینان از ایمنی مسیر، اجازه بازگشایی و بهره‌برداری از آن را صادر نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه پیرو پیگیری‌های مستمر و هفتگی خود از روند تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان با حضور در بعضی قطعات این آزادراه، به صورت میدانی میزان پیشرفت این پروژه ملی را ارزیابی کرد.

وی افزود: با توجه به تلاش‌های گسترده و شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی در وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پیمانکاران فعال در این پروژه به‌ویژه طی چند ماه گذشته، امید است هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان فارس شاهد بهره‌برداری از شش قطعه این پروژه ملی باشیم.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت این آزادراه، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده در حوزه‌های فنی، شش قطعه از این پروژه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم‌اکنون نصب باقیمانده علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی‌ها در حال انجام است که طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

ایمانیه از استقرار جایگاه موقت سوخت‌گیری، دو پاسگاه پلیس، دو پایگاه اورژانس و دو پایگاه هلال احمر به شکل موقت در این آزادراه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا دهه فجر یا حداکثر آخر سال، قطعه هفت مورد بهره‌براری قرار می‌گیرد و هم‌زمان با آن نیز مراکز امدادی و خدماتی به پایگاه‌های دائمی خود منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ ایمنی و امنیت این آزادراه تاکید کرد: مدیریت ارشد کشور و استان به هیچ‌وجه موافق بهره‌برداری از آزادراه بدون تأمین ایمنی آن نیستند و پلیس تا زمان تأمین ایمنی مسیر، اجازه بازگشایی و بهره‌برداری را صادر نخواهد کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات و احتیاط از سمت مردم نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه سرعت رانندگی در آزادراه افزایش پیدا می‌کند و اگر احتیاط نشود توقعات برای کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن محقق نخواهد شد؛ بنابراین این درخواست را از مردم داریم که بیش از پیش به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

ایمانیه ادامه داد: به جرئت می‌توان گفت که بیش از ۴۰ درصد از بودجه آزادراه شیراز به اصفهان طی یک سال گذشته تأمین شده است.

وی بر اهمیت نقش این آزادراه بر ترانزیت‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور زنجیره‌ای ارزشمند است که انتظار می‌رود با آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس تکمیل شود و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور و استان قرار گیرد.

استاندار فارس بر ضرورت ایفای نقش ترانزیتی ایران در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند برای کشور ما، قرار گرفتن ایران در بین ۱۵ کشور است که هرکدام همسایگان متعددی دارند و ترانزیت در این محدوده می‌تواند یکی از بهترین دستاوردهای اقتصادی را برای کشور داشته باشد.

کد خبر 685411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.