آغاز تردد خودروهای عمومی الکتریکی آلاینده‌صفر  در شهر آمریکایی

تعدادی از خودروهای عمومی در روستاهای یوتا در ایالات متحده آمریکا به‌تازگی و با هدف تحقق رویکردهای پایدار با اتوبوس‌های الکتریکی انتشار صفر کربن تعویض شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران یوتا به منظور تسهیل تحقق اهداف پایدار خود و همچنین برای نشان دادن پیامدهای مثبت تردد وسایل نقلیه الکتریکی در حومه‌ها و مناطق روستایی، به‌تازگی چند خودروی مسافربری برقی با میزان انتشار صفر کربن را خریداری کرده و مدعی شده‌اند به‌زودی تعداد بیشتری را به حمل مسافران میان روستاها و شهرهای سراسر ایالت اختصاص خواهند داد. این خودروها از نوع ماشین‌های الکتریکی سطح سه هستند و هیچ گاز آلاینده‌ای از آن‌ها منتشر نمی‌شود. در نتیجه تردد مسافران از طریق آن‌ها میان شهرها و روستاها کاهش چشمگیر تولید گازهای آلاینده و افزایش تاب‌آوری بیشتر مناطق در مقابل تغییرات اقلیمی را به دنبال خواهد داشت.

رویکرد تردد خودروهای الکتریکی کربن‌صفر به طور آزمایشی در سال ۲۰۱۹ در روستاهای یوتا آغاز شد که پیامدهای مثبت آن، نظیر افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مدیران را به دائمی‌سازی حمل مسافران در روستاهای میزبان سوق داد. از سوی دیگر، خودروهای برقی جدید نسبت به اتوبوس‌های عمومی قدیمی که مردم و گردشگران را در روستاهای اطراف حمل می‌کند، از اندازه استانداردتری برخوردار است که این امر به سهم خود در افزایش ایمنی تردد و کاهش جریان ترافیک نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین دلیل، مدیران یوتا در نظر دارند تعداد بیشتری از این خودروها را در مسیرهای میان روستاهای شهر به حرکت در بیاورند تا لذت سفر را برای شهروندان و بازدیدکنندگان جاذبه‌های سراسر ایالت دوچندان کنند.

خودروهای الکتریکی روستایی جدید یوتا علاوه بر اندازه مناسب، قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که امکان تردد در باریک‌ترین معابر و حتی تونل‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. به عنوان مثال، آینه‌های بغل این وسایل نقلیه هنگام نزدیک شدن به سایر خودروها در معابر بسیار کم‌عرض قابلیت تا شدن خودکار را دارد که این امر به سهم خود می‌تواند امکان برخورد دو وسیله نقلیه به یکدیگر را کاهش دهد و به ایمنی بیشتر سفر منجر شود.

کد خبر 685375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.