امروز در بورس چه خبر است؟

بازار را در حالی آغاز می‌کنیم که روز گذشته خبر حذف نرخ ارز مبنای پتروشیمی‌ها از ترجیحی به نرخ مرکز مبادله منجر به افزایش سطح تقاضا در کلیت بازار شد و با تثبیت بالای سطح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد می‌توان به رشد بازار امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار را در حالی آغاز می‌کنیم که روز گذشته خبر حذف نرخ ارز مبنای پتروشیمی‌ها از ترجیحی به نرخ مرکز مبادله منجر به افزایش سطح تقاضا در کلیت بازار شد، پس از اینکه این خبر توسط بانک مرکزی تأیید شد نماد اهرم در زمانی که بازار بسته بود تا مثبت هفت درصد قیمتی رشد کرد، نماد پالایش در مدت اخیر بازدهی ۵۰ درصدی داشته است، بازار امروز می‌تواند همچنان متأثر از خبر فوق باشد و بتواند رشد خوبی را تجربه کند.

شاخص از لحاظ تکنیکال توانست از سطح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عبور کند و بالای این سطح تثبیت شود، پیش بینی می‌شود بازار امروز هم بتواند رشد خوبی را تجربه کند.

دلار بازار آزاد نیز در سطح ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان روز گذشته بسته شد، با انتشار خبر جایگزینی دلار ۳۷ هزار ۵۰۰ تومانی مرکز مبادله به جای نرخ ۲۸ هزار ۵۰۰ تومانی ترجیحی انتقاداتی از طرف برخی از افراد وارد شده که شاید با مخالفت‌هایی در روز جاری روبرو شود.

بازار در روز گذشته شاهد ورود ۲۷۵ میلیارد تومان نقدینگی جدید بود، پیش بینی تداوم تقاضا برای گروه‌های پالایشی و شیمیایی را در روز جاری خواهیم داشت.

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه_ با رشد ۱۳,۶۹۰ واحدی، به ۲,۱۴۹,۸۳۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴,۹۱۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱.۸۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۳۱,۰۰۴ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۵۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۵,۵۴۹,۷۰۱ میلیارد ریال شد.

نمادهای «خودرو»، «شستا» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.

امروز در بورس چه خبر است؟

کد خبر 685297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.