سهم ۵۰ درصدی تاریخی‌ها در سریال‌های ایرانی تلویزیون

در سال ۱۴۰۲ شبکه‌های سیما سریال‌های تاریخی فراوانی روی آنتن برده‌اند که درونمایه مذهبی، جنگی و سیاسی داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، از پنج سریال ایرانی جدید که در روزهای اخیر، روی آنتن شبکه‌های اصلی سیما بودند، چهار عنوان شامل «موقعیت مهدی» (عاشورا)، «جرس»، «رحیل» و «عشق کوفی» تاریخی به شمار می‌روند که از این میان دو عنوان، راوی تاریخ صدر اسلام و دو عنوان راوی تاریخ معاصرند. از بین مجموعه‌های ایرانی روی آنتن، «بازپرس» تنها سریال غیرتاریخی جدید سیما به شمار می‌رود.

اگرچه علت پخش بعضی از این آثار، تقارن این ایام با ماه‌های محرم و صفر است که پخش محصولات تاریخی را می‌طلبد، اما پیش از آغاز ماه محرم نیز شمار سریال‌های تاریخی پخش‌شده، قابل توجه بوده است. از ابتدای سال، آثاری چون «سوران» و «آتش و باد» تاریخی بودند و «گیل‌دخت» نیز که در سه ماه نخست سال پخش می‌شد، تنها سریال باقی‌مانده از سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شد که آن هم قصه‌ای را در دل تاریخ معاصر روایت می‌کرد.

در مجموع از ۱۴ سریال ایرانی جدید که در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ در شبکه‌های تلویزیون پخش شده، هفت سریال تاریخی‌اند که دقیقاً نیمی از آثار است.

جالب آن که از میان چهار سریال تکراری پنج ماه اخیر نیز دو اثر «هشت بهشت» و «محاکمه» تاریخی بودند که یک بار دیگر سهم ۵۰ درصدی و قابل توجه آثار تاریخی را در جدول پخش سریال‌های تلویزیون نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 685288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.