پیش‌بینی بورس فردا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲

پیش‌بینی رشد ۱۵ تا ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بازار سرمایه برای فردا وجود دارد، همچنین پیش‌بینی می‌شود گروه پالایشی و شیمیایی بیشترین تأثیر را بر بازار بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه از این پس قرار است نرخ فروش مرکز مبادله ارز و طلا، مبنای نرخ ارز تسعیر خوراک و قیمت پایه بورس کالا قرار بگیرد، بنابراین می‌توان شاهد تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

بر اساس انتشار خبر ورود بانک مرکزی به ماجرای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مبنی بر اینکه نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران را مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام کرد، این موضوع منجر به شکل‌ گیری تقاضا در کلیت بازار شد و نمادهای شیمیایی و پالایشی بیشترین تأثیر مثبت را از این موضوع گرفتند.

بنابراین، مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای منجر به افزایش نرخ محصولات در بورس کالا خواهد شد و به تبع آن می‌تواند بر سود شرکت‌ها نیز تأثیر گذاشته و رشد قیمت‌ها را در پی داشته باشد؛ پس می‌توان انتظار داشت شاخص کل بازار بورس با حفظ روند صعودی به بالای سطح دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد برسد.

کد خبر 685241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.