۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم به گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده‌شد

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به ۱۵۱ روستا در استان اختصاص یافته‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریحان بهادر امروز_ دوشنبه سیزدهم شهریورماه _در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: صد درصد شهرهای استان گازرسانی شده است و از هزار و ۲۲۱ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، هزار و ۵۸ روستا گازدار شده‌اند.

وی افزود: ۲۲۴ هزار مشترک در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که ۹۶ درصد از این مشترکین خانگی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه حدود پنج هزار ۴۶۸ کیلومتر شبکه توزیع گاز طبیعی در استان داریم، گفت: از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان ۲۲۷ هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد چه در مناطق شهری و روستایی میزان گازرسانی صفر بوده‌است که بعد از انقلاب به آمار صددرصد در مناطق شهری و بیش از ۹۰ درصد در روستاها رسیدیم.

بهادر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان برای گازرسانی به ۱۵۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هزینه شده‌است.

وی افزود: در دولت سیزدهم مبلغ ۸۰ میلیارد تومان جهت ساخت ساختمان بحران شرکت گاز استان اعتبار اختصاص داده‌شد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کار گازرسانی قریب به ۱۰۳ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است و قریب به ۸۰ روستا در استان فاقد گاز هستند که اغلب روستاهای فاقد شرایط هستند.

وی با بیان اینکه پوشش شبکه گاز در هشت شهرستان استان بالای ۹۰ درصد است و تنها در شهرستان مارگون ۲۷ درصد است، افزود: این شهرستان دارای ۷۹ روستای واجد شرایط گازرسانی است، که با اجرای پروژه گازرسانی به بخش «زیلایی» میانگین گازرسانی به شهرستان مارگون به بیش از هفتاد درصد خواهد رسید.

بهادر گفت: شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۷ میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد که ۷۹ میلیارد تومان از این مبلغ بدهی مربوط به مشترکین خانگی است.

کد خبر 685216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.