تاکید بر فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور

رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر خارجه بورکینافاسو، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها مؤثر دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در دیدار «اولویا روامبا» وزیر خارجه بورکینافاسو با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت این کشورها در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست.

رئیس‌جمهور، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها مؤثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا را اعلام کرد.

اولویا روامبا، وزیر خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، افزود: مهم‌ترین دستور کار ما فعال کردن محورهای همکاری با ایران خواهد بود.

وی جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر کشورش دانست و گفت: علاقه‌مند به تقویت همکاری‌های متقابل هستیم.

کد خبر 685200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.