زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه‌ها خودداری کنند

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: هرگونه توقف غیرضروری در حاشیه و شانه راه‌ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، بایستی با نصب علائم هشداردهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیخسرو دستغیب امروز_ دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ناایمن بودن حاشیه و شانه راه‌ها برای استراحت و خوابیدن، زائران اربعین از توقف در این مکان‌ها خودداری کنند.

وی افزود: شانه راه بخشی از بدنه راه است که در دو طرف خطوط عبور رفت و برگشت قرار دارد و برای توقف اضطراری وسایل نقلیه به کار می‌رود.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه‌ای که به هر دلیل از مسیر اصلی خارج شده‌اند، پس از ورود به شانه و حاشیه راه با خودروهای متوقف و سرنشینان آن‌ها برخورد و خسارات و صدمات شدیدی وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: این سوانح شب‌ها به علت تاریکی هوا و نبود دید کافی رانندگان با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد و به همین علت جان زائرانی که مبادرت به توقف و استراحت و خوابیدن در حاشیه و شانه راه‌ها می‌نمایند در خطر می‌باشد.

دستتغیب ادامه داد: زائران در هنگام خستگی و نیاز به خوابیدن، باید در محل‌های امن مانند موکب‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی توقف و استراحت کرده و در مدت توقف از نزدیک شدن کودکان و افراد کهنسال به جاده جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: هرگونه توقف غیرضروری در حاشیه و شانه راه‌ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، بایستی با نصب علائم هشداردهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کنند.

کد خبر 685198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.