ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آهسته کرده است

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش محرمانه آژانس اتمی درباره ایران را مشاهده کرده است، نوشت: رشد ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا خلوص ۶۰ درصد ایران رشد بسیار کُندی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دقایقی پیش با بیان اینکه گزارش آژانس اتمی را مشاهده کرده است، مدعی شد: «در گزارش آژانس آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به آمارهای قبلی دارد».

به نوشته آسوشیتدپرس، گزارش آژانس در ماه می ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران را کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم نشان داده بود که همین مقدار در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم بود.

این خبرگزاری با بیان اینکه ایران غنی‌سازی را کُند کرده است، نوشت که آژانس اتمی مشکلات دیگری را در تلاش‌ها برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، آژانس اتمی مدعی شده که تهران با صدور روادید برای مقامات این سازمان مخالفت کرده و با رد کردن بازرسان مجربی که توسط آژانس تعیین شده‌اند، کار آنها را به چالش می‌کشد.

به نوشته آسوشیتدپرس، آژانس همچنین در این گزارش ادعا کرده که از ماه فوریه ۲۰۲۱ تحت محدودیت‌های ایران قادر به دسترسی به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی نبوده است و فقط داده‌های ثبت‌شده از ژوئن ۲۰۲۲ از دوربین‌های کارگاهی در شهر اصفهان در دسترس است.

آژانس اتمی: ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آهسته کرده است

کد خبر 685182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.