کاهش تصادفات در سفر اربعین امسال با وجود افزایش ۱۱ درصدی زائران

طبق آمارهای ارائه شده توسط مسئولان مربوطه، میزان حضور زائران در پیاده‌روی اربعین سال جاری افزایش ۱۱ درصدی داشته است و تا صبح امروز، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال شاهد سفر بسیاری از عاشقان امام حسین (ع) به کشور عراق و حضور آنها در مراسم پیاده‌روی اربعین بودیم و با تدابیر اندیشیده شده توسط دولت مردمی سیزدهم، زوار ایرانی بدون هیچ مشکل خاصی به زیارت پرداختند و اکنون برخی افراد در مسیر بازگشت به کشور هستند.

سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، با بیان اینکه در مأموریت اربعین تأکیدات مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: طی این مدت تلاش همکاران مجموعه انتظامی، فراهم کردن تمام زیرساخت‌ها در راستای سفری ایمن و ارزان برای زائران است.

وی افزود: با خدمت‌رسانی شبانه‌روزی همکاران، تردد زائران در امنیت و آرامش کامل و به صورت روان در حال انجام است و با مدیریت سفر که توسط تمام همکاران انجام شده، ورود و خروج زائران به نحو مطلوب صورت گرفته است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: تا ساعت هفت صبح امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و عدد بازگشت‌ها نسبت به عدد خروج طی این چند روز رو به افزایش است، امیدواریم همچنان خادمان خوبی برای مردم و سفر اربعین آنها باشیم.

وی به کاهش تصادفات در سفر اربعین اشاره کرد و گفت: زمانی که مدیریت سفر صورت می‌گیرد و خدمات‌رسانی به گونه‌ای می‌شود که دغدغه مردم نیز کاهش می‌یابد، در نتیجه سفر نیز از نظر روانی راحت‌تر انجام می‌شود و با وجود افزایش ۱۱ درصدی زائران، رکورد کاهش تصادفات در سفر اربعین امسال شکسته شد.

سردار رادان به همکاری‌های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و اضافه کرد: دولت انقلابی در سفر اربعین امسال اقداماتی در راستای فراهم شدن زیرساخت‌ها انجام داد که شاید در دو دهه گذشته این اقدامات انجام نشده بود، در همین راستا تمام زیرساخت‌ها فراهم شد، به گونه‌ای که برای اولین بار هیچ گره ترافیکی در مهران نداشتیم.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه است که در سفر اربعین امسال شاهد اتفاقات خوب بودیم؛ در واقع اگر تمام سازمان‌های مربوطه با یکدیگر همکاری کنند اقدامات مطلوبی نیز برای خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: پیش‌بینی، تأمین و ایجاد زیرساخت‌های فنی در مرز یکی از عوامل اصلی تسهیل در تردد سریع و آسان زوار بود که این زیرساخت‌ها افزون بر طرف ایرانی در پایانه‌های مرزی طرف عراقی نیز با همکاری و هماهنگی مناسب آنها ایجاد و راه‌اندازی و منجر به عبور، ورود و خروج زوار در کمترین زمان ممکن (کمتر از چهار ثانیه) شد.

کاهش ۷۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات سفرهای اربعین

روز گذشته نیز سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به وضعیت ترافیکی مرزهای اربعینی اظهار کرد: تردد در تمام مرزهای اربعین به صورت روان در حال انجام است و هیچ مشکل ترافیکی خاصی در مرزهای اربعینی نداریم.

وی افزود: پرتراکم‌ترین مرز ما مهران است که سال گذشته ۶۰ درصد خروج از کشور در ایام اربعین حسینی مربوط به این مرز بود، اما امسال کاهش یافته است؛ چراکه زائران از سایر مرزها نیز استقبال خوبی داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌ها گفت: وضعیت پارکینگ‌ها امسال بسیار مناسب است و مشکل خاصی در مرزهای اربعینی به ویژه مرز مهران در رابطه با امکان پارک خودرو وجود ندارد.

وی به آمار تصادفات سفرهای اربعین اشاره و تصریح کرد: از اول ماه صفر که سفرهای اربعینی از تمام نقاط کشور به سمت مرزهای شش‌گانه با کشور عراق در حال انجام است، تاکنون چهار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار هادیانفر با اشاره به زیرسازی مسیر مرزهای اربعینی گفت: در پی تمهیداتی که در سال جاری اندیشیده شده و زیرساخت‌هایی که در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعینی به وجود آمده است، شاهد سهولت در ترددها هستیم که جا دارد از وزارت راه و شهرسازی در این خصوص قدردانی کنیم.

وی با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفرهای اربعینی سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۳۵ درصد از تصادفات و واژگونی‌ها مربوط به زائرانی بود که در حال برگشت به وطن اصلی و بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: زائران عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی در شهرهای مرزی داشته باشند و سپس اقدام به رانندگی کنند.

کد خبر 685154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.